Wednesday, July 22, 2015

pavlova


konačno napravih Pavlovu!

samo... umesto bele suknjice-puslice, moja balerinica je imala toplo-čokoladastu

pravi letnji osvežavajući desert pun svežeg voća, koji se uz to i lako pravi






ja sam tako shvatila ovaj desert, ta bela puslica liči na klasičnu baletsku suknjicu, mada ko bi ga znao, možda grešim baš, ali opet - nadjoš neke zapise

dakle, negde se još uvek prepucavaju Novi Zeland i Australija na čijoj se teritoriji desilo legendarno smišljanje ove poslastice; o koliko je to samo nama (i kolikima još) nevažno

nekih davnih dvadesetih godina prošlog veka, balerina Ana Pavlova inspirisala je šefa kuhinje nekog od hotela u kom je odsela na svojoj Svetskoj turneji, tako kažu

ili

Hotel Esplanade u Pertu, Australija, tvrdi da je ovaj desert izmislio za svoje popodnevne čajanke, a kako je u isto vreme tu po kontinentu švrljala poznata balerina, kažu da je menadžer predstavio kolač rečima:

'It is as light as Pavlova'

dakle, moja slika o puslici suknjici je možda i tačna






za one koje zanima više o ovome, postoji knjiga, eh, volela bih da zvirnem u nju, tek da vidim kako se piše cela  knjiga o jednom kolaču, i to ne ni nekom kompikovanom


Pavlova, koja se izgovara drugačije od prezimena balerine, (The name is pronounced /pævˈlvə/ or/pɑːvˈlvə/, unlike the name of the dancer, which was /ˈpɑːvləvə/.) pa vi sad budite pametni, zašto li je tako... 


elem, Pavlova je jedna veeelika puslica preko koje se prelije šlag od slatke pavlake i poređa voće... i to je to...




evo recepta po kom sam je pravila:


zagrejati rernu na 130 stepeni
staviti peki papir na tepsiju, i na njemu nacrtati krug od 18cm... mada je zapravo sasvim svejedno, možete je praviti kakvog god oblika želite... samo neće ličiti na suknjičak onda, ali morate priznati da je ova, koju sma pronašla na jednom blogu potpuno neodoljiva:




4 belanceta ostaviti na sobnoj temperaturi bar pola sata da se ugreju

šolju kristal šećera - 200g - samleti u nekakvom blenderu, ili prosto koristiti prah šećer

staviti belanca u posudu za mešanje i dodati kašiku limunovog soka, te mešati dok se ne naprave meki vrhovi

pa zatim dodavati kašiku po kašiku šećera i mutiti dok se ne postignu veoma čvrsti vrhovi kad izvadite mešalicu 

proveravati da li se šečer sasvim istopio, to se oseti ako se šlag protrlja izmedju palca i kažiprsta

na kraju mešenja se doda kašičica sirćeta, čak može i balzamiko za intenzivniji ukus (ovo ću probati neki sledeći put)

za braonkastu suknnjicu, u sve se dodaju dve kašike kakaoa i kašičica gustina, prethodno prosejane kroz, recimo, cediljku za čaj

može se dodati i kašičica vanila ekstrakta, propustila sam ovo da uradim, opet je bilo sasvim ukusno

kako sam kasno shvatila da nemam kakoa, dodala sam dve kašike lepe tople čokolade... i uradila ono što je pogubno za idealnu Pavlovu, premutila sam je, pa puslica nije bila idelano visoka... opet bila je sasvim ukusna

delikatnost ovog deserta i jeste u tome da se zaustavite tačno na onom okretaju miksera pre onog sledećeg koji slatku pavlaku počne da pretvara u puter, ili idealnu puslicu pretvoiri u duplo nižu...


čvrsti šlag se izlije na peki papir i gurne na sušenje u rernu, kojoj se temperatura smanji na 120 stepeni

sušenje traje sat vremena na toj temperaturi, a onda se rerna isključi, ali se puslica u njoj ostavi da se sasvim ohladi

što se desi oko dva i po sata kasnije

u medjuvremenu se ulupa šlag od slatke pavlake, koji se prelije preko hladne puslice,  a odgore se poređa voće koje vam volja, ovaj put borovnice, kupine i breskve

zaista je laka i lepršava poput baletske suknjice!




EX-YU foodblogerke su se (kuvar)igrale u svojim kuvarigricama jednog meseca sa ovim receptom, pa to možete pogledati na ovom linku, a pronašla sam i recept sa tostiranim lešnicima u kori - ako iko napravi nek mi javi










Ovu sam Pavlovu pravila za Angelinin prvi rođendan, od duple mere. 


No comments:

Post a Comment