Saturday, October 17, 2015

ražana čvarkuša


Odavno nisam jela dobre pogačice sa čvarcima. Odlične budu u zemunskoj pekari pored koje smo dugo živeli, ne štede na čvarcima i ne mrzi ih da umese dobro kiselo testo... samo mi je sad to van svih puteva. Naiđoh pre nekog vremena na recept na blogu Kuvaj za me, koji nikako da mi izađe iz glave... a danas u Daninoj kuhinji osvanuo divan heljdin hleb, taman kad sam otkrila kako nemam ni parčence hleba u kući.

I tako, ukrštanjem ideja sa svih strana i čvaraka koji već nedeljama čekaju da upadnu u neke pogačice, nastade u ovo kišno popodne ražana čvarkuša.





Upotrebila sam:

250g belog pšeničnog brašna
250g ražanog brašna
3 - 3,5 dl vode
1 kašikicu suvog kvasca
1 kašikicu šećera
1 kašikicu soli
1 kašiku belog vina
1 kašiku ulja
200g čvaraka samlevenih u blenderu sa 2 kašike masti

Suvi kvasac i šećer se razmuti u malo tople vode i ostavi da naraste, pa se umeša sa svim ostalim sastojcima, osim čvaraka.

Kad se testo više ne lepi za prste, ostavi se da naraste oko pola sata, a za to vreme se rerna ugreje na 180 stepeni.

Testo sam razvila na oko pola cm debljine.




...premazala samlevenim čvarcima, pa ga prerezala na trake...




... pa uvila...






i stavila na tepsiju prekrivenu papirom za pečenje...




Peklo se oko 40 minuta.




Izvrsna je, hrskava i masna, baš kako treba da bude kad je sa čvarcima... a testo od ražanog brašna taman sladi koliko treba da dopuni ukus.

...samo... sad shvatih, i dalje nemam hleba u kući...ali! imam fantastičnu seljačku pogaču sa čvarcima. Parčad - naravno sasvim nepravilnog oblika - se lako odlamaju... a miris, eh...




No comments:

Post a Comment