Sunday, November 8, 2015

bela sestra Bojina torta


Ovo je torta koju najviše volim - puslica kore sa filom od kafe. Recept je moja mama dobila od svoje najstarije koleginice u dispanzeru - sestra Boje, medicinske sestre starog kova i izvrsne domaćice, još dok sam bila dete. 
Ova se torta pravi za moj rođendan, samo za mene -  jer nekako ispadne da je samo ja volim, stvarno ne razumem zašto. Ne bunim se - ispadne to dobro, pošto je niko neće, a ogromna je, obično neko vreme stoji u frižideru, pa zamrznemo parčiće u kojima uživam onda još nekoliko meseci...

...osim... kad, kao večeras, plane uz hvalospeve.



Recept: 


  • 10 belanaca
  • 750g šećera
  • 400 seckanih oraha
  • 2 kašike brašna


Umutiti gornje sastojke i peći 4 kore u podmazanom i brašnom posutom plehu na 200C, dok se ne osuše.

fil:

  • 10 žumanaca
  • 250g šećera


kuvati na pari

pri kraju kuvanja dodati 


  • šoljicu jake crne kafe ( 3 kašikice kafe skuvati u jednoj šoljici vode i procediti)


u ohlađeni fil umutiti

  • 350g putera



  • pavlaku za šlag umutiti i premazati tortu odgore i sa strane






No comments:

Post a Comment