Sunday, November 1, 2015

kaserola od boranije sa karamelizovanom šargarepom


Kad god ne znaš šta bi skuvao, kaserole (casserole) je odličan izbor. Možda to i nije pravilan naziv, ali se odomaćio. U isto vreme naziv je i za činiju u kojoj se jelo priprema. To je zapravo đuvečara sa poklopcem ili bez, obično okruglog oblika, mada naravno ne mora biti. U svakom slučaju, u njoj se pravi neko zapečeno jelo. Dakle, ovo jelo bi se možda moglo nazvati djuveč od boranije.



Kaserole je jelo za puštanje mašti na volju. Može u njega da se stavi šta god, i da se zapeče sa čim bilo. Zavisi samo želimo li prilog ili u kaseroli pravimo ceo obrok. Poznate vrste kaserola jela su ragu, kasule(t), tahin, musaka, lazanje, pastirska pita, đuveč naravno... ma sve  što je zapečeno u rerni je kaserola.

Nešto me danas mrzelo da odem u nabavku, pa sam sastojke za ručak potražila u zamrzivaču. Boranija... dobro...ima i poneki krompir i šargarepa...





Utrošila sam na pripremu jela:

  • 5 krompira
  • 1kg boranije
  • 1 crveni luk
  • 2 kašike palminog ulja
  • 2 kašike putera
  • pola šolje brašna
  • šolju vode
  • pola šolje pavlake za kuvanje
  • pola šolje parmezana
  • so i biber

  • oko pola kile šargarepa
  • malo maslinovog ulja
  • kašiku putera
  • pola kašike smeđeg šećera
  • 1 kašiku aćeta balsamika
  • malo morske soli

Krompire sam isekla na ploške i poređala na dno zauljene kaserole. Preko njega sam samo presula zamrznutu boraniju i prelila sa kutlačom pileće supe, pa sam sve stavila u rernu da se peče.

Dok se boranija odmrzla, krompir je malo omekšao. Crveni luk isečen na kolutove sam poređala po boraniji.

Brašno sam razmutila u šolji vodi (ovo više volim da radim sa gustinom, ali ga danas nisam imala), dodala pavlaka za kuvanje i parmezan, malo posolila i prelila preko boranije.



E sad, karamelizovana šargarepa:
Šargarepa se oljušti, isecka na štapiće i dinsta na malo maslinovog ulja dok ne omekša a onda se posoli. Doda se kockica putera i malo šećera te stalno meša dok šećer ne počne da se karamelizuje. Tada se prelije sa malo aceto balsamica i kada on ispari, skloni se sa vatre.

Šargarepu sam poređala po vrhu kaserole, koju sam vratila u rernu na još desetak minuta da bi se jelo još malo zapeklo.





No comments:

Post a Comment