Tuesday, December 22, 2015

mirisni mafini


Probudi te cik zore, pobrojavanje obaveza zuji glavom, smlatila te ponovo upala grla i, još gore, opet ista - šta? - sasvim mala, sasvim poznata, sasvim isto nemaštovita, sasvim očekivana (nemoj se praviti da nije!) izdaj(ic)a... eh, pa čekaj malo! ma to se ne zove tako zar ne?, posebno ako se ponavlja već sad, koliko - hej pa predugo... Fool me once - shame on you. Fool me twice - shame on me. Pa... po koji put već - shame on me. Ma, dosta sa tim - hajmo mi lepo u kuhinju, da počnemo mirisno ovaj dan. Dakle, da vidimo, čega imamo u špajzu: jednu staru bananu, začine, malo ovsenih pahuljica, komadić čokolade - sasvim dovoljno za izokretanje ovog pretprazničnog jutra u pravcu veselog dana.

Malo kolačića za doručak i uz njega divna topla priča Sandre Đurić Milanov, do mene stigla preko moje imenjakinje sa bloga Icbmother. Podsećanje na ono kako se valja živeti i šta se treba birati. Dobro jutro!






potrebni sastojci:
  • 2 šolje ovsenih pahuljica
  •  šolje pšeničnog brašna
  • ½ šolje smeđeg šećera
  • 2 kašike čia semenki
  • 2 kašikice praška za pecivo
  • kašikica sode bikarbone
  • po ½ kašikice cimeta i mlevenog đumbira
  • prstohvat soli
  • 1 šolja mlakog mleka u koje je sipana kašika limuna
  • 2 kašike otopljenog putera
  • jedna dobro zrela banana
  • jedno oveće jaje
  • 50 g gorkaste slatke čokolade





Uključiti rernu na 200°C.




U većoj zdeli pomešati suve sastojke: pahuljice, brašno, šećer, čia semenke, prašak za pecivo, sodu bikarbonu i začine.

U drugoj zdeli pomešati ulupana jaja, izgnječenu bananu, ulje i pomalo uskislo mleko od onog limuna koji se u njega dodao - pa sve to umešati u suve sastojke.

Podmazati pleh za mafine, ili staviti korpice pa izliti u njih smesu.

Peći dvadesetak minuta, pa priupitati čačkalicu je li gotovo.




Kad se izvadi iz rerne ostaviti desetak minuta da se hlade u plehu, pa ih izvaditi i ostaviti da se prohlade na rešetci. Preliti rastopljenom čokoladom pomešanom sa malo pavlake za kuvanje.













No comments:

Post a Comment