Sunday, December 6, 2015

pijane galete


Recept za ove keksiće sam dobijala svaki put kad bih oduševljeno pitala za njega, i svaki put bih ga izgubila. A galete bi mi se iskreno svidele u svakoj verziji u kojoj sam ih probala. Ovo su one grickalice kojih se ne okanjujete sve dok ih ima u kući. Hrskave, blago masne, baš kako svi vole slanu grickalicu, a još pune semenki, tako da vas nekako ne grize savest ako pojedete previše - semenke su zdrave, zar ne?







sastojci:


  • 100g semenki suncokreta
  • 100g semenki lana
  • 100g golice (semenki bundeve)
  • 50g svetlog integralnog susama
  • 50g crnog susama (ovo ne mora ovako, može prosto 100g bilo kog susama, ali sam ja sada imala i crnog)






  • 2 šolje belog brašna
  • 1 šolja integralnog brašna, ovog puta sam stavila ražano, ali može i bilo koje drugo
  • oko 3/4 šolje ulja
  • 1 šolja belog vina (mada sam ih pravila i sa rozeom i sa crnima vinom, samo malo galete promene boju, ukus je isti- savršen)
  • 1 prašak za pecivo
  • 2 kašikice soli





Semenke se na laganoj vatri proprže, pa se ostave da se ohlade.




Brašna, prašak za pecivo, so, ulje i vino se dobro pomešaju i u to testo se umešaju prohlađene semenke.




Neki ovo peku u aparatu za galete. Nikada nisam investirala pare i vreme u takav aparat... ove galetice pravim tako što kašikom za musli(nešto većom od obične kafene kašikice) izvadim kuglicu smeše i pritisnem je tučkom za meso.




Peče se petnaestak minuta na 160C.

Galete mogu dugo da stoje, kaže teorija - u praksi to još nisam videla.




Ovaj recept šaljem Vanji koja piše blog Kuvaj za me, koja je u maju 2016, kao domaćica kuvarigrice Ajme koliko nas je... zadala temu alkohol.


No comments:

Post a Comment