Wednesday, December 2, 2015

pita od mlevenog mesa sa pečurkama



Ručak od namirnica koje su u frižideru, neke od neki dan, neke već poduže. Kukuruzne kore čekaju da uđu u sastav neke gibanice već poodavno. Mleveno meso i paket pečuraka - kaže frižider, vreme je  da se upotrebe. Pitu nismo jele od letos, a ja ono beše volim pite. Zapravo obožavam. I da pravim i da jedem. Šta se to desilo, kud li sam odlutala, pa nisam tako dugo pravila nijednu?




Juče tako neki čudan igrokaz u jednoj od škola u kojima radim. Ljudi su veoma čudna sorta bića. Razlikuju se baš mnogo. Spektar lica koja nose u sebi je baš bogat i nikad ne znaš gde ćeš nešto pronaći. Na žalost i na lepu i na ružnu stranu. Sva sreća što deca još uvek i ipak nisu takva. I sva je lepota u tome. Jedno: Nastavnice jedva čekam da vas vidim ima moć instant popravke.

Odspavaš, zaboraviš, ideš dalje, skuvaš nešto ukusno, ispričaš se sa kolegama koje te razumeju. Ima ljudi koji govore mojim jezikom, u mojoj zemlji još uvek. Pa dobro. I to je nešto. Tužnjikavo, ali i divno.





Poslala završni rad za međunarodni sertifikat za kapi koje mi donose mir već godinama. Sad, eto ako nekad ovako matora izbegnem u Švecku, kako bi je spelovali ti neki iz igrokaza, i tamo imam mogućnosti da delim mudrosti koje sam naučila. Još jedna škola gotova. Ima neke velike lepote u tome. Idemo dalje... život ne čeka, red fizike, red konstelacija, red domaćičkih poslova, pa malo NLPa, pa malo transakcione analize, pa kuvanje, pa moje Milice, pa... zapravo sve je lepo... oni koji ne govore mojim jezikom... eh, pa šteta za njih. E da, i svi mi hvale boju kose. Hvala Ružice!







A evo i recepta:
Fil sa mesom:
  • 300 g mlevenog mesa
  • 3 šargarepe
  • 300 g pečuraka
  • 1 veći crni luk
  • ulje
  • so, biber, peršun, začin sličan vegeti ali bez aditiva


Smesa za premazivanje kora:
  • 5 jaja
  • ½ šolje krem sira
  • 1 šolja kiselog mleka
  • ½ šolje ulja





  • 500 g gotovih kora za pitu





Izdinstati luk na ulju, dodati mleveno meso, pa u to iseckati pečurke. Dodati grubo samlevenu šargarepu. ( Pravila sam ovo u  isto vreme sa brzom salatom od 4 sastojka, pa sam samo odvadila mlevene šargarepe odatle).



U ovu smesu iseckati pečurke na listiće i sve prziti još desetak minuta… samo tek da pečurke puste vodu, pa začiniti.






Umutiti posebno jaja, dodati sir, kiselo mleko i ulje... začiniti,  pa još malo mutiti da se masa izjednači...

Nauljiti vatrostalnu posudu, pa ređati kore. Svaku koru premazivati penzlom sa malo fila od jaja. Kada se ovako složi jedna trecina kora, sipati polovinu fila od mesa i pečuraka... pa ponoviti postupak sa drugom trećinom kora (ne zaboravljajuci da svaku premažete filom od jaja)... pa meso i pečurke i na kraju poslednja trećina kora...




Ovako složenu pitu iseci pre pečenja na komade. 
Peci na 180°C dok pita lepo ne porumeni.




Nisam do sada ovako ređala kore za pitu. Ideju sam dobila ovde, i sviđa mi se veoma, divno je sočna. 









3 comments:

  1. Odlično izgleda, zaista mi deluje da je jako sočna... Ja pitu sa mesom inače pravim na sličan način, isto idu i šampinjoni i šargarepa, a sigurno ću probati i ovako sa premazivanjem kora :)

    ReplyDelete
  2. Kato, šta je to penzla? Ja jesam iz Čuruga, ali ovaj izraz valjda nisu koristile moje tetke....

    ReplyDelete
  3. Penzla je četkica. Bilo koja. Ona kojom se koriste moleri, ili ona kojom mažemo kolače. Tako su govorili moji baba i deda iz Bečeja. Starog.

    ReplyDelete