Saturday, February 20, 2016

gulaš iz tiganja



Što volim kad na netu pronađem da je neko podelio stari porodični recept! Ovaj recept je ko zna kada prenet iz Poljske u Ameriku, gde je mama jedne polovine bračnog para koji piše izvanredan blog A Family Feast, ovo redovno pripremala, a sad je doputovao u moju beogradsku kuhinju ovog subotnjeg prepodneva, i ko zna kud je stigao još...




Mislim da bi moja ex svekrva volela da vidi da sam ceo ručak skuvala u tiganju, ona je to umela u vreme kad se domaćice nisu odlepljivale od dubokih lonaca - i naravno bivala zbog toga prozivana. E pa, baš bih i mogla i da je priupitam za blitvu koju je umela da napravi u ovako malo dubljem tiganju, a koju sam to nekad odavno rado jela - i to je stari porodični recept, zar ne? Ne računaju se samo oni što su forsirali Okean... sasvim je dovoljno da je prešao Velebit, i šetao se po Srbiji sa njom, nije li...




Danas nam je opet dan kad jedemo meso i povrće. Mi ne držimo najljuću varijantu un-dijete, po kojoj bi se smelo pojesti parče mesa i nekog sirovog ili na pari kuvanog povrća samo. Već je i ovo sasvim dovoljno lišavanje, tek da se zaželimo još nekih s uma smetnutih đakonija: bakinih ćufti, recimo, (one druge bake), onih klasičnih prečanskih - sa prezlama i jajima... e pa taj stari porodični koji je samo preforsirao Savu do Zemuna... ćemo negde u maju, kad završimo sa ugađanjem sadržaju garderobnih ormara.




Sastojci:


  • kilogram mlevene junetine
  • 4-5 kašikica soli
  • kašikica bibera
  • kašikica praha od belog luka (naravno da može i beli luk, samo me danas mrzelo da ga ljuštim...)
  • pola praziluka isečenog na tanke polumesece
  • 2-3 kašike maslinovog ulja
  • konzerva paradajz pelata, našla sam danas pomodorine u pelatu, divne male cele paradajziće
  • 2 kašike sirupa od agave
  • 2 veće šargarepe
  • 1 keleraba (po originalnom receptu ovde ide i krompir, ali mi ne smemo da ga mešamo sa mesom u ovoj dijeti)
  • oko pola kile kupusa isećenog na veće komade
  • 2 kašikice semena kima
  • 2 kašikice aleve paprike



Priprema:

Mleveno meso začiniti solju, biberom, belim lukom u prahu i umešati isečeni praziluk.

Napraviti male hamburgere i prepržiti ih sa obe strane na maslinovom ulju.

Dodati paradajz, agave sirup, alevu papriku, šargarepu, kupus i kelerabu. Poklopiti i krčkati na osrednje jakoj vatri dok povrće ne omekša - meni je trebalo jakih pola sata za to.


Mišljenja i o ovom jelu za našim trpezarijskim stolom su podeljena; ovaj put je 2:1 u korist ovog gulaša. Iv i meni se baš jako svideo, posebno aroma koju mu daje kim. Ks se pomalo mrštila, ali je jela i odlepršala kod sestre na mjuzikl - dakle ok je sve...



Jele smo ga uz ovu ljubičanstvenu salatu...






No comments:

Post a Comment