Wednesday, February 10, 2016

ivanin kolač sa makom i eurokremom


Ivana je moja koleginica koja divno kuva. Ovo je nekako neprecizno rečeno, pošto nismo od iste struke, ali ni blizu, ona je od medicinske, a ja od neke fizičarske, ali učimo istu decu u jednoj školi na Zvezdari, pa tako ispadosmo koleginice i drugarice, pa i razmenismo recepte juče za ručkom sa mojim ćerkama.



Danas je dan un-dijete u kome uveče smemo da jedemo kolače i ovo je kolač koji smo odabrale.

Potrebni sastojci, po Ivaninom receptu:



  • 2 čaše mleka
  • 2 čaše šećera
  • 3 čaše brašna
  • 1 prašak za pecivo
  • 200 g mlevenog maka
  • 1,5 čaša ulja
  • 150 g eurokrema
  • 2 kašike slatke pavlake


Brašno se pomeša sa praškom za pecivo i makom.

Šećer se otopi u mleku, pa se u tome razmuti mešavina brašna i maka.

U ovu smesu se postepeno dodaje ulje, pola po pola šolje, svaki put dobro muteći da brašno upije ulje.

Rernu zagrejati na 200°C i peći kolač oko 25 minuta. Konsultovati čačkalicu.

Eurokrem otopiti na pari sa slatkom pavlakom i time preliti vruć kolač.

Jesti dok se još nije ohladio skroz - preporuka autora recepta i njene porodice. Hvala Ivana!




E sad, ja sam danas ovaj kolač pravila sa sledećim količinama:



  • 1 šolja mleka (od 240 ml)
  • 1 šolja šećera
  • jedna i po šolja brašna
  • kašikica praška za pecivo
  • 200 g mlevenog maka *nije greška, nisam smanjivala količinu maka*
  • 0,75 šolja rastopljenog putera
  • 200 g eurokrema
  • 2 kašike slatke pavlake
Kolač, po un-dijeti na kojoj smo, smemo da jedemo samo večeras, a ne dolazi nam niko u posetu, tako da će i ova količina biti previše za nas tri. A eurokrem sam stavila sav, jer bi nas i onako mamio u danima kad ne smemo da ga jedemo. Bolje da ga smažemo večeras.



Kolač nam se svideo, divno je mek iznutra, odnos šećera i maka je taman po našoj meri, sasvim blago je oporog ukusa na mak, a korica od eurokrema se potpuno neodoljivo lepi za nepce, baš kako i treba. Za one koji vole slađe kolače, preporučujem da se drže originalnog recepta u kome je maka dvostuko manje od ovoga kako sam ja pravila... i uslikala.



No comments:

Post a Comment