Tuesday, February 23, 2016

krompir salata sa blitvom


Ovo je jedno od onih jednostavnih jela po kojem mnogi od nas pamte svoje detinjstvo. Krompir salata - ništa lakše - skuvaš krompir, isečeš luk i to je to. Kad neko drugi napravi, stvarno ništa lakše.





Sećam se jednog letovanja, kod tetke koja je tih godina imala kuću u Savudriji. Nas četvoro i moja najbolja drugarica. Moja tetka nije baš gostoljubiva u smislu da će te nešto baš gostiti, sem verbalno - to je umela moćno. Tako da je moja mama kuvala, u jednom od tetkinih apartmana za izdavanje. A predveče, kad ti mlađi brat donese zdelu sa toplom krompir salatom na plažu sa koje ti se ne ide (nikada zapravo i nikuda)- e pa, to se zvalo odmor na naš način, u tim godinama kad su se roditelji već umorili od života i zarađivanja, mnogo rano po onome što je nama trebalo, ali ko nas je pitao.

Neki dan, ovog pretproleća - kada sam ja u godinama koje su imali moji roditelji tog letovanja u Istri, evo jednog ručka dok držimo un-dijetu - možda i prejednostavnog, ali u slast pojedenog.




Sastojci:

  • 8 krompira, belih, makar ih ja više volim u ovom jelu
  • 2 crvena luka
  • veza blitve
  • maslinovo ulje
  • so i obavezan biber
  • malo nekog sirćeta, a može i bez njega
Naravno, moja je mama, kao i druge prečanske mame krompir salatu pravila uz pohovanu piletinu, ili fašir (faširane šnicle) i uvek ju je pravila sa običnim crnim lukom. Nisam baš ni sigurna kad je kod nas počeo da biva popularan ovaj crveni luk, ali je mnogo atraktivniji (i slađi)kad se stavi u ovu salatu, kao i u bilo koju, zar ne?





Priprema je jako laka. Krompir se skuva. Probala sam ovaj put onaj trik koji se toliko deli na netu, da ga zarežem po sredini, ne bih li mu posle kuvanja onako lako sljuštila koru. Nije upalio...

Blitvi sam odrezala stabljike, narezala ih na komadiće i kuvala petnaestak minuta, pa sam onda dodala i listove, tek da malo splasnu.






Luk se nareže na polumesece, ja volim da ga posolim i ostavim neko vreme u maslinovom ulju da malo izgubi na čvrstini i ljutoći.



Krompir se oljušti, prohladi, iseće na ploške, pomeša sa lukom i blitvom i to je to. Prosto ko pasulj i ukusno veoma. Nama makar. A ovako sa ovim obojenim lukom i blitvom, lepo je i za oko.









5 comments:

  1. Davno sam citala o kompinaciji krompira i blitva a deluje mi zanimljivo. Spanac jedem svez ali blitve i cvekle nisam jos probala ovako nekuvanecu

    ReplyDelete
  2. Kako je to neobično - svi mislimo da svi znaju za obična jela koja jedemo. A zapravo nismo u pravu. Razmišljala sma se da li ovaj post uopšte da stavljam... Krompir sa blitvom je uobičejen da se služi kao prilog uz ribu, ovde kod nas, što znači u Beogradu... nisam sigurna odakle potiče ta kombinacija, nekada bih bila sigurna da je dalmatinska, mada sad i nisam... u svakom slučaju, veoma je ukusno, pa preporučujem...

    ReplyDelete
  3. U mojoj zemlji ne koristimo puno blitve. Ja pravim sarmice, mozda neki koriste kad prave pite na primer kad koriste spanac stave i malo blitva. Nema veze sta drugi misle ako se vama dopada ovo jelo:-) ja sam procitala davno recept gde krompiri i blitve se kuvaju u istoj serpi. Bilo na srpskom jeziku, bilo je zanimljivo!

    ReplyDelete
  4. Postoji to neko staro dalmatinsko varivo u kom se krompir i blitva i kuvaju u istoj šerpi, a ne samo pomešaju posle. Raspitaću se pa da ga napravimo... Obožavam kuvanje - nikad kraja kombinacijama.

    ReplyDelete
  5. Moje omiljeno letnje jelo.. Sa blitvom iz moje baštice :) Dalmatinci prave bez crnog luka. Kuvaju prvo krompir, pa na pola dodaju štapke, a par minuta pred kraj blitvu. Procede, posole, dodaju seckani beli luk i preliju maslinovim uljem. Volim obe varijante, uz ribu idu savršeno, mada se to tebi ne uklapa u dijetu na kojoj si. Pozdrav ♥

    ReplyDelete