Sunday, February 14, 2016

prebranac od sočiva


Još jedan drugi dan un-dijete: skrobni dan. U dilemi krompir ili sočivo, prevladalo sočivo. Još od dana kada nam je bila Ivana i pričala o ovom 'prebrancu' od sočiva, to nam jelo nikako ne silazi sa pameti.




Priprema je skroz jednostavna: skineš sa police činiju za prebranac. Dobila sam je u prošlom veku od Žakline koja ih je izrađivala po recepturi majstora iz Zlakusa - neki sitni kamenčići se stavljaju u glinu da bude savršena, tako nekako. Ova moja činija odavno sa svih strana obložena slojem zagorele masti - baš kako i treba da bude takva posuda. I prebranac iz nje je savršen. Zato danas u njoj spremljen i ovaj ručak.

Potrebni sastojci:

  • 300 g zelenog sočiva
  • 100 g crnog sočiva
  • 3 crna luka
  • 2 kašike maslinovog ulja



Sinoć sam potopila sočivo. Trista grama zelenog i sto grama crnog. Odvojeno. Crno sam jutros i skuvala sa nekoliko listića lorbera.





Tri glavice luka sam narezala na polumesece, pomešala sa sočivom i začinila: solju, biberom, belim lukom u granulama, peršunovim listom, mešavinom začina bez aditiva i čubrom. Zalila sam malo vodom, do oko trećine posude i gurnula u rernu na 180°C. Krčkalo se sat i po i možda i malo više. Nekoliko puta sam dobro promešala.




Ovo ne liči na prebranac, jer nema zapršku, a i sočivo se nije raskuvalo. Više je kao neka topla salata, mada ima taj pasuljast kremast ukus prebranca. Uživale smo, to je važno.








6 comments:

  1. Apsolutno mi se dopada kao jelo za dan bez mesa koji postoji i kod nas svake nedelje. Uvek promenim dan u nedelji d ami se druga polovina totalni mesožder negde ne izgubi zauzet poslovima.Tako lepo izgleda ovo tvoje

    ReplyDelete
  2. Hvala! Ovo ispalo neočekivano fotogenično. Ja sam od muke morala da uvedem ovu dijetu, jer smo se pogubile u prejedanju: red slatkiša, red mesa... dobra ti je fora za promenu dana u nedelji, nije mmi pala na pamet.

    ReplyDelete
  3. Divan ručak i nama koji nismo na UN dijeti.. (mada bi trebali). Zanimljiv je tvoj prebranac od sočiva ♥ Na ovaj način ga nisam spremala, najčešće da pravim kao salatu..

    ReplyDelete
  4. Ne mogu da ti opišem kako se moćno zabavljamo na ovoj dijeti. Planiramo obroke, konačno, ne samo da nismo gladne (pa dobro, pomalo željne slatkiša jesmo), već mnogo više uživamo u hrani nego ranije... a ovaj recept jeste nešto kao topla salata...

    ReplyDelete
  5. obožavam leću i djeca je vole ispasiranu, tako da nam je često na jelovniku. Sviđa mi se posuda u kojoj je spremano

    ReplyDelete
  6. Nisam do sada spremala pasirano sočivo, pogledaću jesi li stavila neki recept. I moja deca vole sočivo. Oh... ta posuda je u stvari zemljani lonac koji se toliko često upotrebljavao, da je dobio tu boju. Imao je on i poklopac, koji je jednom prilikom stradao u brzini... u njemu sam pripremila pola omanjeg mora hobotnica, bude hobotnica tako divno meka, svi su joj se divili, a ja umislila da je to zbog lonca...

    ReplyDelete