Tuesday, February 9, 2016

teleća čorba


Jedan krug(ić) od 4 dana se završio, preživesmo prvi voćni dan un-dijete i ponovo je došao dan u kome smemo jesti meso. Napravila sam teleću čorbu, gustu, ali bez zaprške ili gustina, zgusnula sam je mlevenim lukom i celerom. I bila je izvrsna, ali baš izvrsna. Možda zbog čubra koji sam u nju stavila, možda zbog mesa, a možda samo zato što smo bile pomalo izgladnele posle voćnog dana...




Potrebni sastojci:

  • parče teletine za čorbu, oko 250 g
  • veliki crni luk
  • parče korena celera
  • pola kese smrznute mešavine karfiola, brokolija i šargarepe
  • kašika mlevenog povrća bez aditiva
  • kašikica soli, ili malo više, već po ukusu
  • četvrt kašikice bibera i belog luka u granulama
  • kašika suvog peršuna
  • kašikica suvog čubra





Parče teletine obično dozvolim da mi izabere mesar, ne pravim se mnogo pametna, jer i nisam po ovom pitanju.

Meso, luk i celer sam stavila u ekspres lonac, nalila sam oko litru vode, posolila i dodala kašiku mlevenog povrća bez aditiva. Zatvorila ekspres lonac, sačekala da počne da pišti, smanjila vatru na najmanje, ali tako da ipak ostane da vri i otišla svojim putem. 

Kroz dobrih dva i po - tri sata sam supu procedila, povrće izmiksala u blenderu, meso iseckala, pa sve vratila u supu.

Ovo blendano povrće sad supu čini čorbom, daje joj gustinu, pa se ne dodaju ni pavlaka, ni brašno ni gustin, pa je ova čorba sasvim prikladna da se jede za mesni dan un-dijete, jer se u njoj ne kombinuju namirnice zabranjene za kombinovanje u ovoj dijeti (proteini različitog porekla, ili skrob sa proteinima). Iz istog razloga nema ni krompira u njoj.

Ubacila sam svrznuto povrće (naravno da ne mora ovako, možete dodati koje god vam volja) i sve začine, pustila da se krčka još malo, dok se povrće nije sasvim lagano raskuvalo i uživala.





Danas nemam nekih ozbiljnih obaveza van kuće, tj. sve sam ih završila jako rano od jutros... čorba & knjiga samo - eto jednog divnog dana ovog zimskog raspusta jedne profesorke fizike. I igrala sam se malo pravljenja gifa sa svojim novim stalkom za fotoaparat... kao u vrtiću u odnosu na to kako sve ovo može da izgleda i kako to rade izvrsni gastro blogeri. Ali u tome i jeste čar. Ovaj blog je mesto gde mogu šta god (po)želim.





4 comments:

  1. Kato, molim vas, za nas koji nemamo proverenog mesara, molim vas da napisete koji deo mesa (junetina, teletina) je dobar izbor za corbu. Srdacan pozdrav.

    ReplyDelete
  2. Draga Tanja, da budem iskrena, nemam pojma. Kažu oni meni svaki put šta je to, samo ja se ne potrudim da zapamtim.(Ne vredi, nisma nikada volela biologiju, i to je tako ostalo. Znam samo da je teletina, malo je masno, naravno ima i mesa i na kosti je...eto tako izgleda. Čim budem opet išla do mesare, pitaću šta su mi to prodali ovaj put, jer je stvarno bilo izvrsno, pa javljam...

    ReplyDelete
  3. Hvala vam, cekam odgovor:-) Pozdrav.

    ReplyDelete
  4. Evo, dok se ne budem raspitala kod svog mesara, ima ovaj članak na Coolinarici u kome se detaljno objašnjava za šta s ekoristi koji deo teleta-juneta-govečeta, svejedno je, samo što je teletina mlađa od svega.... http://www.coolinarika.com/namirnica/junetina-i-govedina/...

    ReplyDelete