Sunday, May 22, 2016

jevrejski burek - recept Dobriline nane




Dobrila, koja piše blog Ringlica - recepti, jutros je okačila ovaj recept iz sveske svoje nane. Trebalo mi je samo malo, jedva tren, da poskočim i pripremim ga. Ne znam što sam tako slaba na recepte iz svezaka tuđih nana, možda zato sto sam baš tužna jer moja nije ostavila pisane beleške o svojoj kuhinji... a  budem željna ponekad, baš i veoma, onakvih pogačice sa krompirom... i koječega još.





Nedeljno jutro počelo mešavinom potrebe za dobrim odmorom, novih mirisa koji se sad šire iz rerne i nekih sećanja...

Praktičarska godina počela da se ostvaruje - dobila sam juče i naziv NLP praktičara, a umeće već par meseci praktikujem uveliko. Još dva praktičarska zvanja čekaju da im se posvetim, zato malo smanjujem kuvanje a pojačavam pisanje radova, nije red da Bahove kapi i transakciona analiza pomisle da NLP volim više... mada... ljubav ne bira, zaskoči, čudnim putevima. 


Ne bih još uvek umela da poređam po prodornosti uticaja na moje srce svu gomilu mojih ljubavi: fiziku, porodična konstelacije, Bahove kapi, NLP, transakcionu, kuvanje, knjige... pokazaće život već.





Jedna  se ljubav, sasvim druge vrste, i gasi kako odmiče ova godina, uz puno tuge, još uvek. Valjda to tako mora biti. Ili samo kod mene to uvek nekako dugo traje. Sva sreća otkrio čika Bah Sweet Chestnut, popismo bočicu i po... u očekivanju uzdizanja iz pepela jednog dela duše... idemo dalje...








Shvatili ste, radovi i dalje u toku... moja arka pristiže na neko tlo, čini se stabilnije, mada, ko zaista može znati šta ga čeka. Sva sreća, uskaču nane sa svih strana, vaskrsava njihova posvećenost iz svesaka sa receptima i iz sećanja, pa nas čuva.





Ono što sam ja stavila u ovu pitu (recept Dobriline bake možete videti na Dobrilinom blogu Ringlica - recepti):

  • 2 kašike masti,
  • 3 jajeta
  • pola kg mlevene piletine
  • 2 luka
  • 120 ml mleka
  • kašikica soli, malo bibera
  • 300 g brašna
  • pola kesice praška za pecivo
  • dve kašike kima za posipanje
Luk sam izdinstala, na to dodala meso, pa kad se blago izdinstalo, malo sam sve usitnila štapastim mikserom. Posolila sam i pobiberila, pa ostavila malo da se prohladi.

Pomešala sam brašno i prašak za pecivo.

Umutila sam 3 jajeta sa kašikom masti, umešala mleko, dinstano meso sa lukom i u ovo dodavala brašno, malo po malo. 

Smesa se lako umešala. Izlila sam je u namašćenu vatrostalnu zdelu, posula kimom (samo trećinu, jer ne vole baš svi kim koliko ga neki vole...) i pekla na 180° C pola sata.




Divno majsko nedeljno pre podne na terasi... a čuje se i lupkanje escajga iz sobe gde se priprema prezentacija iz istorije... nećemo danas tražiti više od života, dosta je.









No comments:

Post a Comment