Wednesday, July 6, 2016

krckavi kukuruzni hleb - iz mirisne teke



Ima jedna pekara na pijaci Zeleni venac, u koju svratim kad god tuda prođem, jer imaju najlepše kukuruzne kifle koje sam ikada jela. Jutros je Marija iz Mirisne teke objavila na svom fejsu da je Dragana sa bloga Moje grne napravila kukuruzni hleb po njenom receptu. Marijinim receptima je verovati skroz, a kad ih još pohvale Moje Grne, nisam imala izbora, mada sam baš teška na mešenju, i današnjem ručku se pridružio i frišak hleb.

Nije ga teško napraviti, i testo je, za mene - potpunog dunstera sa brašnom - iznenađujuće divno za mešenje. A hleb je iz-vrs-tan! Vrlo nalik kiflama koje volim.


Potrebni sastojci:
  • 2 kašičice suvog kvasca
  • 120ml mlakog mleka
  • 180ml mlake vode
  • 200g kukuruzne palente
  • 300g pšeničnog brašna T-500
  • 1 kašičica šećera
  • 1 kašičica soli
  • 1 kašika maslinovog ulja



Priprema:
U činiju za mešenje staviti suvi kvasac i preliti ga mlekom. 
Posle 10-tak minuta dodati ostale sastojke i zamesiti testo. Testo će biti mekano i lepljivo, pa je najbolje da se zamesi mikserom, nastavcima za testo. 
Posle par minuta mešenja ostaviti ga da naraste, dok ne udvostruči masu, otprilike sat vremena. 
Testo zatim izručiti na pobrašnjavljeni radnu ploču i lagano premesiti, pa prebaciti u zemljanu posudu i ostaviti da odstoji još oko pola sata. 
Peći u predhodno zagrejanoj rerni na 200C nekih 30 minuta, dok ne dobije lepo zlatnu boju. 






Pečeni hleb ostaviti da se prohladi, pa poslužiti.






5 comments:

  1. Jel vidiš. Sad ti više, Kato moja, ne vjerujem da si "dunster" i da te "ne ide s tijestom". Jerbo ti ovaj kruščić super izgleda! ;) Drago mi je da vam se svidio.

    Hvala na povjerenju, hvala na dijeljenju, hvala na ovim lijepim riječima :)

    ReplyDelete
  2. Da znaš da ću pored tebe postati vrla pekarka. Toliko su ti zarazni recepti. Ovaj je hleb fenomenalan.

    ReplyDelete
  3. Zaista je fenomenalan!
    Marija zna šta da nam preporuči. ;)

    ReplyDelete
  4. Mislim da ću ga i ja raditi kada ste ga toliko ishvalile...:)

    ReplyDelete
  5. jedva čekam da vidim tvoje fotografije

    ReplyDelete