Sunday, August 28, 2016

brauni sa kikiriki puterom


Još jedan od kolača koji sam pravila za Ivoninu žurku pre odlaska na koledž.. a otišla je pre pet dana. Nisam stigla da ih slikam baš, sve se odigravalo nekako ubrzano... kao što je baš brzo i da mi javlja kakav joj je pogled iz sobe (sjajan!) i kako su cool dečaci koji sviraju gitare na karaokama... (oh, sve je ipak prebrzo...). Ali, kako samo Iv obožava kikiriki puter, sve mi se čini, neću ove braunije praviti uskoro, pa stavljam recept sa slikama takvim kakve su...





Inače, ovaj je brauni prvi planuo na žurci. A recept sam našla na svom omiljenom blogu Smitten kichen - punom savršenih đakonija iz malecne njujorške kuhinjice. A kikiriki puter sam pravila sama - ništa lakše od toga: staviš kikiriki u blender i miksaš, miksaš... miksaš... A potpuno savršeno ispričan postupak se nalazi na blogu Na tanjiru.


Potrebni sastojci za brauni:


  • 225 g neslanog putera
  • 350 g šećera
  • 255 g kikiriki putera
  • 2 veća jajeta i još jedno žumance
  • 2 kašikice ekstrakta vanile
  • 250 g brašna
  • 255 g naseckane čokolade za kuvanje
  • prastohvat soli


Potrebni sastojci za ganaš:

  • 255 g čokolade za kuvanje
  • 120 ml slatke pavlake
  • 15 g putera



Rernu zagrejati na 175°C.

Namastiti pleh i postaviti ga peki papirom, koji se isto malo namasti, bolje reći naputeriše.

Umute se puter i šećer, pa se u tu smesu umuti i kikiriki puter. Dodaju se jaja, žumance i ekstrakt vanile. Mikser se stavi na najmanji broj obrtaja, pa se smesi doda i brašno.

Čokolada za kuvanje se isecka  i umeša u ovu smesu, pa se sve preruči u podmazani pleh. Smesa je možda nešto gušća nego što se očekuje, kao da je smesa za kolačiće, a ne za brauni...

Ovo se peče dok ne dobije lepu smeđu boju, tj dok čačkalica ne odobri vađenje iz rerne, trebaće za to četrdesetak minuta.

Ohladiti brauni potpuno pre nego što se preko njega prelije ganaš, koji se napravi tako što se pomeša dobro podgrejana slatka pavlaka sa čokoladomi puterom.







4 comments:

  1. Od sada ćeš uvek kada praviš ove braunse biti podsećena na tu žurku pred ćerkin odlazak. Inače sa kikirikijem su zaista savršenog ukusa. Hel i ja volim da čitam Smitten Kitchen:)

    ReplyDelete
  2. Pa zapravo ja zato i pišem ovaj blog - kao neki kulinarski spomenar na naš dom. Drago mi je da se i tebi sviđa Smitten - prosto ne znam kad ta žena postigne toliko da kuva - a ve- devet godina izbacuje svakodnevno po neki novi recept. A i kuvar joj je super.

    ReplyDelete
  3. Odlični su, volim i kikiriki kao i putar kojeg sama radim

    ReplyDelete
  4. O, i mi smo se oduševile koliko je lako napraviti kikiriki puter kod kuće. Em znaš šta je u njega stavljeno, em je neuporedivo jeftiniji. A treba deset minuta bukvalno.

    ReplyDelete