Tuesday, September 27, 2016

kolač sa kruškama i čedar sirom



Dok si rekao 'piksla' eto prođe nedelja. Skuvah i ono šumsko pile, samo još da ga i objavim... A napravih i još jedan kolač iz kuvara koji me, što ga više čitam, sve više oduševljava - Cake Keepers Cake. Ovaj put istinski neobičan - mada su i svi ostali sa nekim tvistom, ovaj ga je zakovrnuo poprilično, čak i za moj ukus vazda željan neobičnih kombinacija.





Bila sam se čak i malo uplašila da sam bacila vreme i trud i sastojke, jer se penila masnoća iz kalupa za kuglof dok se pekao, što ipak ne priliči jednom dostojnom kalupu za kuglof, mora se priznati. Ipak, kad se kolač ohladio i pokazao se u svom pravom svetlu - svideo mi se. E sad, ipak sam ja neko ko o-bo-ža-va kolače sa sirom, kakvim bilo, pa i nisam neki reper. 

Kolač ima jak ukus sira - pa naravno - stavila sam punu šolju čedar sira u njega. Pomalo kao kad napravite topli sendvič sa puuuuno sira. Kruške se, na žalost, skoro i ne osećaju - tek daju teksturu kolaču. Možda bi bilo drugačije da sam koristila neke kruške jačeg ukusa. 

Po originalnom receptu u kolač ide jabuka, i pretpostavljam da bi bio dobar sa jako kiselom jabukom. Ovako je neobičan, veoma zasitan i ljubiteljima sira u kolačima biće i veoma ukusan.


Potrebni sastojci:


  • 3/4 šolje brašna
  • 1/2 šolje žutog kukuruznog brašna
  • 1 1/2 kašikice praška za pecivo
  • 1/4 kašikice soli
  • 1/2 šolje putera
  • 3/4 šolje šećera
  • 2 jajeta
  • 6 kašika mleka
  • 1 šolja rendanog čedar sira
  • velika kruška, oljuštena i isečena na kockice




Rernu zagrejati na 170°C. Podmazati i pobrašnjaviti kalup za pečenje.

Pomešati brašno, kukuruzno brašno, prašak za pecivo i so.

Puter i šećer mikasti oko tri minuta najbržom brzinom miksera. Smanjiti brzinu miksera, pa ubacivati jedno po jedno jaje.

Smanjiti brzinu miksera i dodati polovinu mešavine brašna. Umešati mleko, pa ostatak brašna. Umešati čedar i na kraju jabuke.

Prebaciti mešavinu u pripremljenu posudu za pečenje i poravnati odgore. Peći dok kolač ne porumeni i čačkalica ne prijavi da je gotov i iznutra. To će trajati oko 35 minuta.




Ostaviti kolač da se hladi desetak minuta u posudi u kojoj se pekao, pa izvrnuti da se hladi do kraja. 










No comments:

Post a Comment