Friday, November 25, 2016

halloween čokoladni kolač sa bundevom




Ove školske godine utorak je moja nedelja, dan kada mogu malo da danem dušom. Utorkom ne radim u školi. Kako sam vikendom uglavnom po nekim radionicama i edukacijama, ne bih li profesorskom zanatu dodala neku interesantniju polituru - utorkom pre podne odmaram - što znači kuvam.
Ovaj sam kuglof napravila u utorak u kome sam uveče držala divnu radionicu u grupi divno razigranih, veselih čarapica. Ozbiljne, duboke, potresne živorne priče - red smeha, red plača i malo ovog kuglofa - bilo je to divno veče. Toplo i mirisno.




Potrebni sastojci:


  • 1 3/4 šolje brašna (420 ml)
  • 1 kašikica sode bikarbone
  • 1 kašikica praška za pecivo
  • 1 kašikica mlevenog cimeta
  • 1/2 kašikice soli
  • 1/4 kašikice mlevenog klinčića
  • prstohvat mlevenog muškatnog oraha
  • 125 g putera
  • 1 1/4 šolje šećera (300 ml)
  • 3 jajeta
  • 1 šolja pirea od bundeve (240 ml)
  • 1 kašikica ekstrakta vanile
  • 1/3 šolje mleka ( 80 ml)
  • 1 šolja čokoladnih mrvica
  • 1 šolja seckanih oraha




Ne mogu da se odvojim od Cake Ceeper Cakes kuvara. I nikako ne mogu sebi da objasnim zbog čega. čak bi bilo i prilično dobro da ga se manem, makar za neko vreme - od silnog posla i još silnijeg jela, posledice su vidljive i nelepe. Opet i ipak, toliko uživam u lunjanju po baš tim receptima, od kojih je svaki toliko neobičan koliko i običan neki biskvitni kolač. 

Praveći sad ovaj kolač, ovog 'besposlenog' utorka, sinu mi da plešem po ovoj kuhinji dvadeset godina. Prošlo je očas posla. Deca porasla, ja se naborala, ostalo je puno uspomena i to je to. Život nekako klizi. Uhvatim svakog dana po neki osmeh, sve manje od bliskih prijatelja, nekako ne stižemo, a i godine donose sve više briga i sve tužnije vesti. Ovih se dana punim osmesima divne dece kojima predajem nauku koju volim, mada oni mahom ne mare za nju.

Ponekad utorkom imam divnu priliku da vodim radionicu nečega što je isto dvadeset godina deo mog puta - Poretka ljubavi, porodičnog rasporeda po metodi Berta Helingera. 

I tako dan za danom, red fizike, dečijih osmeha i nestašluka, red poretka, red učenja engleskog, TA, pisanja prikaza Bahovih kapi, nekih pedagoških seminara nerazumljivog smisla... klizi polako još jedna jesen. Snovi koje sam imala polako se gase, a ja sa čuđenjem shvatam da to i nije toliko strašno, koliko sam nekad mislila da će biti.

Za ovaj kolač autorka tvrdi da je poznata poslastica koja se pravi za Helloween, pa sam to stavila u njegov naslov. Ukus mu je pomalo rezak od karanfilića i miriše mi na božićne medenjake. Prijaju hrskavi orasi i podatna bundeva u njemu - svideo se i 'čarapicama' na Poretku i koleginicama u školi - šta bi više?


Zagrejati rernu na 175°C. Podmazati i pobrašnjaviti kalup za kuglof.

Pomešati brašno, prašak za pecivo, cimet, so, klinčiće i oraščić.

Miksati puter i šećer oko 3 minuta, pa dodati jedno po jedno jaje. Umešati pire od bundeve, ekstrakt vanile i mleko.

Pomešati sad suve i mokre sastojke, dodavati brašno malo po malo i miksati malom brzinom. 

Na kraju umešati čokoladne komadiće i orahe.

Presuti u modlu za kuglof i peći oko sat vremena, sve dok čačakalica ne potvrdi da je kolač gotov. Ostaviti da se hladi u modli 5 minuta, pošto izvadite kolač iz rerne, pa ga prevrnuti da se skroz ohladi.



Ovaj sam kuglof pravila za proslavu odeljenja kome sam bila starešina. Izgleda da sam imala prevelika jaja, jer ne znam šta je ispalo drugačije od prethodnih puta, te nije ispao perfektno lako iz kalupa.

Prelila sam ga čokoladom i prošao je. 












No comments:

Post a Comment