Sunday, March 19, 2017

kuglof projara


Dok ne budem otkrila šta čuči iza ovolike opsednutosti kuglofima, modle za kuglof će se vaditi, gurati u rernu, prati i vraćati u kredenac, mnogo češće od ostalog posuđa... a dotle evo još jednog kuglofa - ovog puta slanog: Mamina proja, ukrštena sa savetom Džulije Čajld o pripremi šampinjona i modlom za kuglof iliti kuglof-projara.





Potrebni sastojci:

  • 3 jajeta
  • 3 šoljice belog brašna - ovde su šoljice zapravo pola američke šolje, tj one od 120 ml.
  • 3 šoljice kukuruznog brašna 
  • 3 šoljice palente
  • 2 šoljice ulja
  • 3 šoljice mleka
  • prašak za pecivo
  • soli po ukusu
  • 80 g putera
  • 400 g šampinjona
  • šoljica kukuruza šećerca
  • 2 kašike suvog peršinovog lista
  • 2 kašike origana


Neophodno je dobro prodinstati šampinjone na puteru. MUST! po savetu Džulije Čajld. Šampinjoni tada puste divnu slast, koja se ne razvodni pri pečenju sa brašnom. šampinjoni se, dakle, dinstaju dok ne dobiju divnu zlatnu koricu. Ja sam pred kraj dodala začinsko bilje, da i ono preda puteru svoju aromu.

Ostali sastojci se prosto dobro promešaju. Sačeka se da se šampinjoni malo ohlade, pa se i oni umešaju u smesu. Sve se izlije u modlu za kuglof i peče na oko 180°C, oko pola sata.




Kad se izvadi iz rerne, mudro je ostaviti nekoliko minuta u kalupu. Em lakše izađe iz kalupa, em kuvarica ostane bez opekotina...
Mudro je i pričekati da se prohladi, pre nego se iseče, ako iko imatoliku snagu volje... ja nemam. Miris je prevagnuo odluku u: ODMAH seci!





"Next Of Kin"

I saw a crash on the interstate
It left a feeling I could not shake
Just a name in a database who must be notified
It's not a phone call I wanna make
A stranger answers, I hesitate
Got some bad news that couldn't wait
Are you sitting down?
Her bathrobe hangs on the bedroom door
Though she's been dead for a year or more
He buried her by the sycamore
So that he could keep her close
It broke his heart and it made him old
Tries to rebuild but it just erodes
Some people say that's the way it goes
But he don't feel that way

Get too drunk and you can't perform
Something dies when a star is born
I spread my anger like Agent Orange
I was indiscriminate
Yeah, I met Lou Reed and Patty Smith
It didn't make me feel different
I guess I lost all my innocence
Way too long ago

She called my bluff and she won the fight
I ran outside in the hot twilight
I had a lighter that didn't light
Well I know I shouldn't smoke
I was going, I was free to leave
Walking fast down the Bowery
Tears in my eyes so I couldn't see
But I made my way back home






2 comments:

  1. Lepa pesmica :) Što ja zavidim amerikancima kad vidim kakve sve modle imaju za kuglofe ali su i meni daleko pa preskupi da ih naručim. E i mene nekad tako uhvati pa se bacim serijski da objavljujem i pravim egzotićne recepte. Večinom me privuče ili ime ili neobičnost. Mada pravim ja i tradicionalnih stvari naših i iz sveta , mada ih retko ,naše mislim, objavljujem jer ima tu dosta koji to bolje od mene.)
    Super ti je ova kombinacija za slan kuglof.

    ReplyDelete
  2. Drago mi je da ti se svideo ovaj slani kuglof... i pesmica... Obožavam Conor Obersta, a ovo mu je nova ploča.
    Objavljuj i naše recepte, obavezno, tvoj je blog fenomenalan, šteta da nema i sve što kuvaš naše. Nije ovo takmičenje, pa da je na ispadanje onaj ko je u nečem lošiji, kao. Uvek u svemu postoji neko ko je bolji od nas. Ali sveukupno, sa svim našim osobinama, mi smo uvek jedinstveni. Ako ni zbog čega drugog, oni koji nisu odavde, a čitaju tvoj blog, mogli bi obogatiti svoje trpeze našim đakonijama. Ja lično bih baš volela da vidim kako s druge strane Planete neko kuva naša jela.

    ReplyDelete