Saturday, May 20, 2017

brokoli sa nanom i morskim plodovima



Brzi ručak primeren svemu danas - konačno lepom vremenu, mnoštvu drugih obaveza, želji za laganim obrokom i ljubavi prema brokoliju, koji je sada sasvim mlad na pijačnim tezgama. I nani koju mi je mama donela iz svoje bašte, a primila se na mojoj terasi.


Potrebni sastojci:

  • paket mešanih morskih plodova od 500 g
  • nekoliko mladih stabljika brokolija, oko pola kg
  • 300 g šampinjona
  • šaka bundevinog semena
  • nekoliko stručaka sveže nane
  • malo ulja
  • grumen putera
  • dve tri kašike tamarija
  • kašika kukuruznog skroba
  • soli, bibera, i peršunovog lista po ukusu


Stabljike brokolija se iseckaju, pa se one prve ubace u wok na vrelo ulje, jer im je potrebno duže vreme da omekšaju, nego fragilnim cvetovima.

Pečurke se u drugom tiganju proprže na puteru, dok sasvim ne puste sok i ne potamne. Na ovaj način šampinjoni postanu veoma ukusni.


Kad su pečurke gotove, prebace se u wok i u smešu se dodaju cvetovi brokolija i šaka bundevinog semena. Dekadentnija varijanta bi bila sa indijskim orasima, ali ih ja nisam imala danas.




Mešati bez prestanka, na jakoj vatri i pred kraj dodati seckanu nanu. Nana ovom jelu daje tako divno pomerenu notu od uobičajenog ukusa za wok. Naravno da je jelo ukusno i bez nje, ali sa njom je baš posebno.

Ubaciti morske plodobe i mešati još minut dva.

U dve kašike tamarija i malo vode, razmutiti kašiku kukuruznog skroba, pa dodati vode do oko 2 dl. Tom mešavinom zaliti wok i kuvati uz stalno mešanje još baš jako kratko, tek da se preliv zgisne.



Ovo se može jesti i samo, a odlično se slaže i sa kuvanom rižom.

A danas sam dobila i poklon - potpuno neočekivani. Od Alfaplama. Igrala sam se pre par nedelja - prvi put sam poslala neke svoje recepte na neku nagradnu igru - njihovu. Nisam se ničemu nadala, i otud sam se obradovala poklonu u vidu novih rukavica za rernu, kuhinjske kecelje, daske za sečenje i varjače. Ipak, opor ukus je ostavilo proglašenje pobednika, u kome je jedan od njih imao fejk profil i takmičio se sa tuđom slikom skinutom sa neta... eh... gledaj Kato u svoju novu krpu ionako ti novi šporet (što je bila nagrada) ne treba... ne bi svakako volela da budeš u situaciji da prodaješ obraz za šporet...






No comments:

Post a Comment