Saturday, February 17, 2018

puslica torta



Moja prva Milica je poželela tortu sa puslicama. Njena razmažena mama dugo nije morala da pravi torte, kupovali smo ih i pravila ih je baka, a sad uživa u traženju recepata i isprobavanju novih delicija. Tako sam kod Gage našla ovu tortu i napravila svoju verziju sa puslicama velikim poput lastavica, koje sam pekla sama (dobro, pomogla mi je kuma...). Torta je ispala onako kako ja volim - malo robusnije i malo drugačije. A i iskreno, ne umem i nemam ni živaca, ni vremena ni talenta za preciznije ukrašavanje...




Ovo je mala i veoma, ali veoma slatka kremasta torta sa blagim ukusom karamela. Kako sam puslice trunčicu jače zapekla, one su bile suvlje od običnih i sasvim malo su povukle na karamel, pa je meni torta taman bila po ukusu, jer ja volim strašno slatke torte.




Sastojci za koru:
  • 1 belance
  • 65 gr šecera
  • 1 žumance
  • 1,5 kašika vode
  • 1,5 kašika ulja
  • 40 gr brašna
  • 50 gr mlevenog badema
  • na vrh kašičice praška za pecivo

za karamel krem:
  • 150 gr šećera
  • 250 ml slatke pavlake

za čokoladni krem:
  • 250 ml slatke pavlake
  • 100 gr cokolade za kuvanje (mešala sam belu i crnu, pa je krem dosta svetliji od Gaginog)

i još:
  • malo mleka pomešanog sa 1 vanil-šećerom
  • 1 pakovanje - 100 gr gotovih puslica (ili ih kao ja ispecite sa kumom)
  • šlag i kesica čokoladnih mrvica za dekoraciju




Priprema

Karamel krem:

Staviti šećer u dublju posudu i karamelisati ga, skloniti sa vatre, pa preliti slatkom pavlakom. Vratiti na slabu vatru da se karamel istopi, ali ne dozvoliti da provri. (Na ovo posebno obratiti pažnju - na tren sam ga ostavila i sve je propalo - puter se zgrudvao, pa sam pravila ovaj krem iz početka...) Ostaviti da se ohladi, pa staviti u frižider.

Čokoladni krem:

U drugu posudu uliti slatku pavlaku, zagrejati do vrenja, skloniti sa vatre i ubaciti čokoladu izlomljenu na kockice. Mešati dok se čokolada potpuno ne rastopi. Ohladiti i staviti u frižider.


Belance umutiti sa šećerom, dodati žumance, ulje i vodu. Dodati brašno pomešano sa bademom i praškom za pecivo i sjediniti blagim prevrtanjem.

Masu sipati u pleh obložen peki papirom. Peći 25 minuta na 180°C. Gotovu koru ohladiti i preseći na pola.

Gaga je pekla okruglu koru, pa je sekla na pola po visini. Ja sam pekla u četvrtastoj tepsiji, pa sam je samo presekla po širini na dva dela.

Ohlađeni karamel krem izmiksati da se dobije gusta krema. Isto uraditi i sa čokoladnim (ganaš) kremom. Na tacnu za tortu staviti koru, navlažiti mlekom, premazati čokoladnim kremom, pa preko svega poređati puslice. Preko njih premazati karamel krem i pokriti drugom korom. Celu tortu našpricati šlagom i ukrasiti po želji. Ja sma imala malo karamel krema u višku, pa sam njime mazala tortu i spolja.








No comments:

Post a Comment