Saturday, June 23, 2018

čorba sa lignjama



Lignje za doručak? Nije uobičajeno, a nije ni zabranjeno, zar ne? Ovaj gulaš od liganja je odličan. Miriše malo na buzaru, samo je po ukusu nešto drugačije jer sadrži krompir.







Recept sam pronašla kod mog omiljenog blogera - naše gore list, rođen u Australiji, nekada bio kuvar, nedavno baš dugo putovao po svetu i, negde u Kotoru, naišao na ovaj recept. Njegove su slike prosto božanstvene, vredi ih pogledati.

Nekako ispadne da sam išla preko Azije na Terazije po ovaj recept, ali je svakako baš tako bilo. Čovek čiji su roditelji emigrirali u Australiju, putovao u Kotor, vratio se kući u Autraliju, napravio jelo i mi se danas u Beogradu sladili. Ništa posebno u današnje vreme, koje baš zbog ovakvih stvari obožavam.



Potrebni sastojci:
  • 3 kašike maslinovog ulja
  • 2 luka, iseckana na sitno
  • 2 čena belog luka, sitno iseckana
  • 1 grančica svežeg timijana
  • 1 kašika dimljene aleve paprike
  • 250 ml  belog vina
  • 45 g gusto ukuvanog paradajza
  • 400 g čeri paradajza
  • 600 g krompira, isečenog na kockice
  • 400 g očišćenih i iseckanih liganja
  • l povrtne supe (stavila sam 1 l vode i kocku za supu)
  • ½ kašikice ljute paprike
  • so i biber po ukusu
U povećem dubljem tiganju, dinstati luk na ulju, oko 5 minuta na srednjoj vatri. Dodati beli luk i dinstati jš dva tri minuta.

Umešati timijan i dimljenu papriku i krčkati oko minut. Usuti vino i krčkati još koji minut, pa dodati ukuvani paradajz, šeri paradajz, krompir, bujon (u mom slučaju, vodu i kocku za supu) i ljutu papriku.

Po osnovnom receptu se odmah dodaju i lignje. Kako smo imale smrznute lignje, čekala sam da se krompir skuva, jer lignjama ne treba puno vremena da se skuvaju. a što se duže kuvaju, budu tvrđe. Posoliti i pobiberiti po ukusu.

Po osnovnom receptu, jelo se kuva oko sat vremena. I ovako kako sam ga pravila, bilo je veoma ukusno. Savet je da se umeša sveži peršun i da se jede sa hrskavim hlebom. Peršun nismo imale, a hleb ne jedemo skoro uopšte, pa ni njega jutros nije bilo. Kako sam udvostručila količinu krompira, jer po originalnom receptu je potrabno upola manje, nama je bilo jako lepo da ovo jelo jedemo samo, kao čorbu.




No comments:

Post a Comment