Sunday, July 8, 2018

pita na brzaka


Tako je neko čudno jesenjavo vreme ovog jula. Došla mi je za vikend kuma sa ćerkom, a moje milice su se rastrčale po svetu. Tako, nas tri fizičarke sedimo uvijene u ćebad i gledamo čežnjivo put terase na kojoj smo danas, na pola sata, ipak uhvatile malo sunca.




Ovakvu sam pitu pravila jako davno, a juče sam je se setila dok sam pisala post o jelu od tikvica i kukuruza. Jutros sam, k'o što mi je običaj, ustala na sabajle, otvorila širom terasu i malo plesala po kuhinji, što baš odavno nisam. Nisam imala sira, a nije ga bilo ni u najbližoj prodavnici, pa sam u ovu pitu stavila sasvim malo parmezana i isto toliko mlevenih semenki. Sve mi se čini da mi se još i više sviđa nego ona od pre.




Upotrebljeni sastojci:


  • jedno lisnato testo, ono kupovno, smrznuto
  • malo ulja
  • jedan luk
  • jedan krompir
  • dve tikvice
  • jedna šolja cvetića od brokolija
  • 4 jajeta
  • jedna kesica parmezana
  • oko 50 g mlevenih semenki susama, golice, lana i suncokreta
  • dve kašikice čia semenki
  • par listova bosiljka
  • kašikica origana
  • prstohvat trakica ljute paprike
  • soli i bibera po ukusu


Rerna se podgreje na 200°C.

Luk se isecka na sitno i prodinsta na ulju.
Tikvice sam isekla na spirulini u špagete, a krompir na kockice.

Na izdinstan luk se dodaju tikvice, cvetići brokolija i krompir i malo se dinstaju, tek da otpuste malo vode i da se malo prosuše, pa se puste da se malo prohlade.

Jaja umutiti sa začinima i semenkama.

Lisnato testo se razvije, stavi u pouljenu tepsiju za pite, usuti povrće u sredinu i preliti razmućenim jajima. Uviti ivice testa, malo ih izbockati viljuškom i premazati uljem, pa peći pitu nešto jače od pola sata.




Ova je pita nešto kao kiš(quishe). Po načinu slaganja liči - red testa pa puno povrća sa sirom... a opet, kad sam dodala semenke, nekako više ne mogu da je nazvovem kiš lorenom, pa i nisam... U svakom slučaju, kumici se svidela baš, a ni ostali nisu imali primedbu. Meni se je osvojila zbog toga što nije onako teškog ukusa, kao kad je puna sira. Možda i zato što sve ređe jedemo mlečne roizvode svakako. U svakom slučaju, ovo sa mlevenim semenkama ostaje kao odlična ideja i za sledeće pite.










No comments:

Post a Comment