Saturday, July 21, 2018

posni čokoladni kuglof



Besposlen popa i prasiće krsti, kaže se tamo preko odakle sam. Ovog popodneva besposlena profa - fizičarka na odmoru - opet peče kuglofe. Ovaj veganski za moju Treću milicu, pronašla sam na blogu The Bakin Fairy. Jako se lako pravi, čak ni mikser ne treba.





A toliko je mek i vazdušast i tako nekako baš super, da mi nije jasno što sam se toliko zamlaćivala komplikovanijim kuglofima. Verujem da bi bio odličan i sa nekim dodacima, poput suvog grožđa, kandiranog voća, nekog punjenja...


Upotrebila sam:
  • 2½ šolje brašna
  • 1 šolja šećera (po originalnom receptu su dve, ali sam ja imala slatko kokosovo mleko)
  • 1 šolja kakaoa
  • 2 kašikice praška za pecivo
  • 1 kašikica sode bikarbone
  • ½ kašikice soli
  • 2 šolje nekog biljnog mleka - bademovog, sojinog, kokosovog...
  • 2/3 šolje maslinovog ulja
  • 4 kašikice sirćeta
  • 1 kašika ekstrakta vanile



Za glazuru:
  • ½ šolje kokosovog mleka
  • 1 šolja posne čokolade





Podgrejati rernu na 170°C.
Nauljiti i pobrašnjaviti kalup za kuglof. Ovde je uputno umesto brašna staviti kakao, ukoliko ne planirate da prelivate kuglof glazurom, jer od brašna po kuglofu ostanu bele fleke.






Pomešati brašno sa kakaom, šećerom, solju, praškom za pecivo i sodom bikarbonom.
Dodati sojino mleko, vodu i ulje i dobro sve promešati. Dodati sirće i vanilin ekstrakt i mešati sve dok se dobro ne sjedini.

Usuti smesu u kalup za kuglof i peći oko 45 minuta. Dok se peče, napraviti glazuru.
Rastopiti čokoladu u kokosovom mleku.

Kuglof ostaviti petnaestak minuta u kalupu, pa prevrnuti. presuti glazuru i posuti šarenim mrvicama.







  • 2½ cups all-purpose flour
  • 2 cups white granulated sugar
  • 1 cup cocoa powder
  • 2 tsp baking powder
  • 1 tsp baking soda
  • ½ tsp salt
  • 1 cup unsweetened vanilla almond milk
  • 1 cup water
  • ⅔ cup vegetable oil
  • 4 tbsp white vinegar
  • 1 tbsp vanilla extract

  • *for the glaze*

  • ½ cup unsweetened canned coconut milk
  • 1 cup  semisweet vegan chocolate chips 





Preheat the oven to 350F.
Spray a bundt cake pan with nonstick spray, dust with flour, and set aside.
In a large bowl, whisk together the flour, cocoa, sugar, salt, baking powder, and baking soda.
Add in the almond milk, water, and oil, and mix vigorously. Add in the vinegar and vanilla, and mix until well combined.
Pour the batter into the prepared pan, and bake for 40-45 minutes.
Let cake cool completely before removing from the pan.
While the cake cools, make the glaze.
Combine the coconut milk and chocolate chips in a microwave-safe bowl, and heat in 30-second intervals, mixing in between until the mixture is smooth and melted.
Once the cake is cooled, flip onto a plate and pour the glaze on top. Top with sprinkles and serve!








2 comments:

  1. Koje mleko ide kokosovo ili sojino? Prvo pise kokosovo a posle sojino?

    ReplyDelete
    Replies
    1. U testo, po originalnom receptu, ide bademovo mleko, a ja sam stavila sojino, jer sam njega imala. Može se staviti i kokosovo, da bi se dobila jača aroma kokosa. A ako imate neko drugo biljno mleko, ovseno, proseno, pirinčano, heljdino... stavite to.

      Delete