Saturday, August 13, 2016

hleb sa sušenim paradajzom


Evo recepta za hleb bez mešenja - a ukusan i neobičan. Jedino mu je potrebno malo planiranja, jer zamešeno testo treba da odstoji 16 sati. Sve u svemu, 15 minuta posla, samo raspoređeno na dva dana... ali vredi!





Upotrebljeni sastojci:


  • 200 g ražanog brašna
  • 100 g mekog pšeničnog brašna
  • pola kesice suvog kvasca
  • 8 komadića sušenog paradajza
  • šolja i po vrele vode
  • 2 kašikice soli
  • šaka, dve palente

Sušeni paradajz namočiti u malo vrele vode, pa ga iseckati u blenderu.

Sve sastojke pomešati u nekoj činiji koja ima poklopac, tek da budu smešani. Brzo se napravi, pomalo retko, lepljivo testo.

To se testo poklopi i ostavi da odstoji 14 do 16 sati. Ja se nisam baš dobro organizovala ovaj put, pa je moje testo stajalo 19 sati...


Pred pečenje, izabere se posuda u kojoj će se peći hleb - što je u mom slučaju bila stara glinena posuda, čiji smo poklopac, na žalost razbili. Praznu sam posudu stavila u rernu i rernu zagrejala na 220°C.

Dok se rerna grejala, na kuhinjsku krpu sam pobacala malo palente i na nju istresla testo, koje je još uvek bilo podosta retko i lepljivo. Podizanjem krajeva krpe, palenta se uvaljala u površinu testa i tako sam formirala veknu.



Ovu sam veknu ubacila u vreo zemljani lonac, koji sam vratila u vruću rernu i pekla, dok hleb nije počeo da zvoni kad se kucne oddole (o... piše li se ovo ovako?) - bilo je potrebno oko 35 minuta u mojoj rerni, koju nisam ugrejala onoliko jako kako je pisalo u originalnom receptu.

Nisam ni poklopila posudu, ali je hleb opet ispao super - dakle recept izgleda radi na mnogo načina.


Recept sam pronašla u magazinu Mrvica, evo slikala sam ga:



Ovako napravljen hleb svideo se i mom detetu koje me često pita hoću li početi da kuvam 'normalnu hranu' više. Dakle,paradajz mu je dao samo određeni pomak u ukusu. Ako želite da se sušeni paradajz jače oseti, trebalo bi ga staviti više.

Hleb može da stoji, naime odličan je bio i sutradan... za dalje ne znam... 





1 comment: