Monday, December 21, 2020

posna čokoladna torta sa pomorandžom

 


Vreme je velikog Božićnog posta i dete (ono što ima svoje dete, koje će za koji dan napuniti šest meseci) mi se uželelo torte. Pa sa napravila ovu, po receptu sa Marininog bloga. Odlična torta.



Nije teško napraviti ovu tortu, posebno ako je uporedim sa onom koju sam pravila neki dan - Almond Joy torta - za koju je trebalo mutiti aquafabu uzduž i popreko, da bi se napravio fil. U ovoj torti fil se pravi od pudinga kuvanog u soku od pomorandže. A kore se, pre fila, premazuju čokoladom pomešanom sa džemom od pomorandže - zamislite to!



Potrebni sastojci:

Za kore:

  • 3 šolje brašna (meko)
  • 1 kašika kakaoa
  • 1 prašak za pecivo
  • 2 šolje šećera
  • 2 šolje kisele vode ( mineralne)
(koristila sam američke mere za šolje - one od 240 ml)

Za fil broj 1:

  • 150 g čokolade za kuvanje
  • 5 kašika pekmeza od pomorandže

Za fil broj 2:

  • 7,5 dl dobrog kupovnog soka od pomorandže - birajte onaj slađi
  • 5 kašika šećera
  • 3 kesice praška za puding ukusa vanile
  • 175 g margarina

Za fil broj 3 - ganaš preliv:

  • 200 ml biljne slatke pavlake
  • 200 g čokolade za kuvanje



 

Umešajte šećer u kiselu vodu. Pomešajte sad u to brašno sa praškom za pecivo i kakaoom.

Mešajte dok ne dobijete homogenu masu. Podelite je na dva dela i pecite na 180°C. Kao što možete videti na slici - ja sam otvorila rernu pre vremena, pa je sredina kora bućnula. Sledeći put ću peći četiri kore umesto dve, tek da budem sigurna da  mi se ovo ne desi. Naravno, presekla sam ih na pola, da bih dobila tortu sa četiri kore.

Pekla sam u kalupima od 15 cm. Imam dva ista, pa sam pekla zajedno. Smesa može da stoji, tako da je u redu da se peče jedna po jedna kora. Možete slobodno izvaditi iz rerne dok su kore još malo sirove, stegnuće se dok se budu hladile.


Fil broj 1:

Pekmez od pomorandže umutite u rastopljenu čokoladu. Mešajte na tihoj vatri dok se ne sjedine.

Kad se prohladi, mažite na kore.

 

Fil broj 2:

Zagrevajte 5 dl kupovnog soka od pomorandže i šećer do ključanja, pa sipajte prašak za puding rastvoren u preostalom soku i mešajte dok se ne zgusne.

Mešajte povremeno i dok se puding hladi kako površinski sloj ne bi očvrsnuo.

Izmiksajte margarin, pa mu dodajte malo po malo ohlađenog pudinga muteći sve vreme.









Slaganje kore:

Kore ste već namazali filom broj 1.

Ređajte sad tako namazane kore i premazujte ih filom broj 2, onim od pudinga. Gornju koru ne premazujete.

Dok se torta hladi, pripremite ganaš, tako što ćete uskuvati slatku pavlaku i u nju staviti čokoladu da se rastopi.

Premažite tortu filom broj 3, tj. ganašem, stavite da se ohladi i ukrasite kako vam volja.









3 comments:

  1. Drago mi je da ti se recept dopao!Divno izgleda! 🥰

    ReplyDelete
  2. Predivan recept zahvalna sam Vam . Uspeva iz prve pravila sam više puta i uvek se iznova oduševim lakoćom pripreme . Ukus fenomenalan spoj čokolade i narandže probajte ulazi u omiljene recepte

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drago mi je da čujem da vam se dopala torta. Puno vam hvala što ste mi javili.

      Delete