Sunday, January 14, 2018

sasvim običan kolač sa (voćnim) jogurtom - Everyday Yoghurt Cake



Recept za ovaj kolač sa jogurtom pronašla sam (gde drugde, nego) u Cake Keeper Cake kuvaru - onom koji pečem od korica do korica. Ovih postprazničnih dana smo se dogovorile da umanjimo količinu hrane koju pripremamo. Opet, kakva bi bila nedelja da se ujutro ne širi miris iz rerne? Bez dileme - ne baš neka. Ideja da ga napravim sa voćnim jogurtom javila se spontano - imala sam u frižideru više voćnog nego običnog jogurta - jer se zna da se manje hrane postiže neredovnom nabavkom. Ukus kolača vuče malo na veštačke ukuse voćnih jogurta, ali sasvim malo. Nije ovo kolač omiljenog ukusa, jer je i jogurt podugo čekao da bude popijen, ali ako imate omiljeni voćni jogurt, ovo je dobar način da mu proslavite ukus stavljajući ga u kolač.




Neki dan me je jedna mama na kraju roditeljskog sastanka pitala kako napreduje projekat sa kuglofima. Tek sam sutradan, valjda posle dobrog odmora, shvatila sa kojim nehajem sam joj rekla da sam stigla do broja 68. Zapravo ovaj recept dodaje još jedan na taj broj. Ali nije broj to što me zaustavilo da promislim i sad pišem o tome, već nehaj sa kojim cenim sve što radim. I moja uobičajena reakcija na granici neljubaznosti, kad me neko pohvali. Eh, nikad mi ne manjka tema za razmišljanje... A mudrije bi bilo manje razmišljati, a sledeću reakciju propratiti sa par udaha ( i brojanja, tek da se setim), osmehom, nekoliko hvala što me vidite takvu kakva sam. Eh... čovek se uči dok je živ - jedna od onih dosadnih poslovica koje smo naučili daaavno. A jedna od tačni(ji)h, bez dileme.




Otkrila sam ovih dana kuvar koji me osvojio: Smitten Kitchen every day : triumphant and unfussy new favorites. Deb sa bloga Smitten Kitchen objavila je drugi kuvar. Pun je tako običnih jela koja je pripremala za svoju porodicu. Otkako sam rešila da svoj ples po kuhinji stavljam u ovaj špajz, taj je blog onaj kome se najviše divim. A pregledala sam, i temeljno čitala na stotine drugih. Lakoća sa kojom piše o hrani i recepti koji su savršeni za naše porodične kuhinje, uz sasvim nepretenciozne, ali odlične slike, bez kič detalja, bez forme - fotke koje veličaju hranu i daju nam povoda da je poželimo, napravimo, uživamo u njoj i da joj se divimo. Jedna je žena iz svoje malene kuhinjice poslala u svet tako puno prave lepote. To je mesto na koje odem kad želim da se odmorim, pre svega od svekolike buke i nesklada, primitivizma i kiča grozno neukih, a veoma osionih ljudi oko nas.



Potrebni sastojci:

  • 2 šolje brašna
  • 1 šolja šećera (smanjila sam u odnosu na originalni recept, jer je jogurt već sladak)
  • 1 kašikica praška za pecivo
  • 1⁄4 kašikice sode bikarbone
  • 1⁄4 kašikice soli
  • 1 šolja (voćnog) jogurta
  • 1⁄3 šolje ulja
  • 2 veća jajeta
  • 2 kašikice ekstrakta vanile
  • šećer u prahu za posipanje, ili ne...




  • Rernu zagrejati na 175ºC. Podmazati kalup u kom će se kolač peći. Ja sam ovog puta izabrala da budu kalupi za male kuglofčiće. Nije to najmudriji izbor, jer se kolač malo lepi za ovako male kalupe. Ovaj je kolač Joyce, od koje sam i čula za kuvar po kome pravim sve ove lepe kolače,  pravila u okruglom kalupu. Tako je verovatno mekaniji u sredini. Naši su kuglofčići ispali mrvicu suvlji no što bih volela.

    Prosejati brašno sa solju, sodom bikarbonom i praškom za pecivo.
    Umutiti jorurt sa jajima, uljem i ekstraktom vanile.
    Sjediniti ove dve smese i izliti masu u kalup(e).

    Peći oko pola sata. kad se izvadi iz rerne, mudro je sačekati da se kalupi prohlade, pa onda vaditi kolač iz njih. Ko nema strpljenja, ima više mrvica po kuhinji. I više kalupa koje treba temeljnije oprati.







    • 2 cups unbleached all-purpose flour
    • 1 1⁄4 cups sugar
    • 1 teaspoon baking powder
    • 1⁄4 teaspoon baking soda
    • 1⁄4 teaspoon salt
    • 1 cup plain whole-milk yoghurt or low-fat yoghurt
    • 1⁄3 cup vegetable oil
    • 2 large eggs
    • 2 teaspoons pure vanilla extract
    • Confectioners’ sugar



    1. Preheat the oven to 350ºF. Grease the bottom and sides of a 9-inch round cake pan and dust it with flour, knocking out any extra. Whisk together the flour, sugar, baking powder, baking soda, and salt in a large mixing bowl. Whisk together the yoghurt, oil, eggs, and vanilla in a medium mixing bowl. Pour the yoghurt mixture into the flour mixture and stir until just moistened.

    2. Scrape the batter into the prepared pan and bake until the top of the cake is lightly golden and a toothpick inserted into the centre is clean about 40 minutes.

    3. Let the cake cool in the pan for about 5 minutes, invert it onto a wire rack, and then turn it right side up on a rack to cool completely. Dust with confectioners’ sugar, then slice and serve.

    4. Store uneaten cake in a cake keeper or wrap in plastic and store at room temperature for up to 2 days.


    This is a sixty - ninth recipe from Cake Keepers Cake cookbook, by Lauren Chattman, that I prepared and posted on my blog. This is the cookbook that I find out thanks to Joyce's food blog named Kitchen FlavoursI'm linking this post with Cookbook Countdown #25 hosted by Kitchen Flavours and Emily's Cooking (Makan2) Foray. Joyce made this cake too.







    2 comments:

    1. Your little cakes looks very cute! I remember this cake as being very tasty and moist. I like your mini version better! :)

      ReplyDelete
    2. Absolutely adorable! I love the tang that yogurt brings to a cake and these ones look so moist and inviting.

      ReplyDelete