Tuesday, January 1, 2019

besno dobar omlet od besan brašna posle besane noći


Besan je hindi naziv za brašno od leblebije ili nauta, koje pripitomljavam već neko vreme, u nadi da ću ovladati bezglutenskom kuhinjom i zadovoljiti svoju veliku želju za poslasticama od belog brašna, poput palačinki. Jer od svega sam baš njih najviše željna, ko bi ga znao zašto. Na samom sam početku proučavanja sasvim nove upotrebe kuhinje i liči da ću se lepo zabavljati, jer ovaj je omlet baš besno dobar... pa sam mu to ime i ostavila...






  • 1/2 šolje seckanog luka, mladog luka ili praziluka ili svega po malo
  • 1/4 šolje seckane paprike
  • 1/2 šolje brašna od leblebije
  • 1/4 kašikice belog luka u prahu
  • 1/4 kašikice soli
  • 1/8 kašikice mlevenog bibera
  • 1/4 kašikice praška za pecivo
  • 1/2 kašikice semena koprive (može i bez ovoga, naravno)
  • prstohvat ljute tucane paprike (opciono). Imam te končiće ljute paprike koji uvek lepo ispadnu na slici, a taman su ljuti koliko meni odgovara - sasvim malo
  • 1/2 šolje kisele vode
  • kašika čia semena prelivena sa 2 kašike vrele vode




Povrće naseckati. Ja sam ga iseckala u multipraktiku.

Podgrejati veliki tiganj na osrednje jakoj vatri.

Pomešati brašno sa začinima i praškom za pecivo.

Dodati kiselu vodu i mešati dok smesa bude bez gromuljica. 

Umešati seckano povrće.

Kad je tiganj toliko zagrejan da kapljica vode po njemu pleše, premazati ga maslinovim uljem, pa usuti smesu. Ovo je količina za jednu veliku ili dve manje palačinke. 

Peći oko 5 minuta, dok palačinka ne počne da klizi po tiganju i ne postane dovoljno čvrsta da se ne prelomi pri prevrtanju. Peći isto toliko dugo i sa druge strane.









No comments:

Post a Comment