Sunday, January 7, 2018

karamellás almatorta - kolač sa karamelizovanim jabukama


Recept za ovaj kolač moja je mama našla, sad već davnih dana, u nekom od mađarskih kulinarskih časopisa, a kad ga je napravila, njenoj je najstarijoj unuci postao omiljeni kolač, pa ga je posle pravila često. Sad je došao red na mene, da ga pravim svojoj najstarijoj ćerki, sa kojom sad sad prvi put sama u kući, dok joj se sestre provode u Nemačkoj, a ona mora da radi.





Jednostavnost pripreme u obrnutoj je proporciji sa tim koliko je kolač ukusan  - naravno, ukusan je onima koji vole jabuke (a znate li ikoga ko ih ne voli) i blagu aromu karamela... i puterasto testo... i ... Sve u svemu, ovo je kolač koji jako prija na kraju praznika. Sladak i kiselkast u isto vreme, puterast i orašast i osvežavajuće voćni, jer je prepun jabuka koje su tek blago skuvane - sve u jednom.







Potrebni sastojci:

  • 3 dl brašna
  • 125 g putera
  • 3 kašike hladne vode
  • 5 - 6 nakiselih jabuka
  • 100 g oraha ili lešnika
  • 120 g kristal šećera
  • 100 g istopljenog putera
  • 2 kesice karamel šećera - ovo ne mora, naletela sam na ove kesice, pa sam ih kupila da ih isprobam - dodaju i na ukusu i na mirisu, mada ne toliko koliko sam očekivala





Jabuke oljuštiti i iseći na tanke kriške.

Od brašna, putera i hladne vode umesiti testo i ostaviti u frižider na bar sat vremena. 


Podmazati pleh prečnika 24 cm (ako koristite okrugao pleh) ili već neki slične površine, postaviti testo u njega i zapeći ga desetak minuta na 200°C. Nije loše pritisnuti testo nečim. Kako još uvek nisam naišla na one kuglice koje se koriste za pritiskanje kore za američke pite - jedan apsolutno nepotreban i isto toliko apsolutno šarmantan detalj kojim bih volela da obogatim svoju kuhinju - ovu sam koru pritisnula prosto drugom tepsijom, koju sam podmazala oddole, da se ne zalepi.


Kad se testo malo prohladi, poređati na njega jabuke u 2 do 3 reda.

Preko toga posuti grubo sečene orahe pomešane sa šećerom ( u ovu se smesu može dodati malo cimeta, ali mi nismo bile danas za to), pa sve preliti istopljenim puterom.

Vratiti u rernu i peći još 35 do 40 minuta, dok se šećer ne karamelizira.







No comments:

Post a Comment