Friday, January 5, 2018

medena proja sa puterom iz tučanog tiganja - Homemade Skillet Cornbread


Proje nikad dosta - toliko je volimo. Ovu sam pronašla jutros kod Marije u Mirisnoj teci, sve sa divnom pričom o mirisima i ukusima iz detinjstva. Pojele smo u slast pola sadržaja tiganja, onako vrućeg,  čim sam  ga izvadila iz rerne. Obratite pažnju na dve kašike kokosovog brašna među sastojcima - i nikako, ali nikako nemojte da ga izostavite. Ovo je odlična proja za one koji proju vole uslatko - zapravo taman je na pola puta od proje koju najčešće pravimo do kolača sa palentom.







Marija je recept pronašla na blogu sa kog ga prepisujem u originalu - na dnu ovog posta - jer je istinski vredan za imati ga. Držala sam se u potpunosti originalnog recepta, mada bi vredelo probati tih nekoliko izmena koje je Marija uradila. Nisam imala jogurt jutros, a mrzelo me da se izvlačim iz pidžame, pa sam pratila engleski recept, koliko se to može kod nas, jer se mlaćenica baš i ne nalazi na rafovima prodavnica, ili je makar ja ne pronalazim. Taj sam sastojak zamenila, kao što ga obično menjam u svim receptima, sa istom količinom mlakog mleka u koje stavim kašiku limunovog soka.


potrebni sastojci:
  • 110 g putera
  • 1 šolja ili 120 g palente
  • ¾ šolje (90g) belog brašna
  • 2 kašike kokosovog brašna
  • 1 kašikica soli
  • 2 kašikice praška za pecivo
  • ½ kašikice sode bikarbone
  • 1 šolja mlaćenice
  • 2 kašike meda
  • ⅓ šolje kokosovog ulja
  • 2 jajeta



  1. U tiganj staviti sav puter u staviti tiganj u rernu da se ugreje na 200ºC.
  2. Pomešati suve sastojke: brašno, palentu, prašak za pecivo, sodu bikarbonu i so.
  1. Kad se puter istopi u tiganju, presuti ga preko suvih sastojaka. U redu je da nešto malo putera ostane u tiganju. Ja sam tiganj vratila u rernu. Možda baš i nisam trebala, jer se kolač malo jače zapekao po ivicama, kao što se može videti na slikama. Nije nam smetalo, čak je pojačalo ukus, ali se ipak pitam da li sam ipak trebala da ostavim tiganj napolju, da se prohladi...
  2. Izmutiti jaje, pa ga sa svim preostalim sastojcima pomešati sa brašnom i puterom.
  3. Ovu smesu  usuti u tučani tiganj i staviti u rernu da se peče. Trebaće oko 20 minuta. Kad sam videla da se kolač brže peče po ivicama, smanjila sam temeperaturu rerne, pa se pekao desetak minuta duže.
  4. Piše u receptu da bi trebalo sačekati da se ohladi pre nego što se posluži. Aha... neka mi se javi onaj ko je mogao da odoli...





Ingredients:
  • 8 tablespoons (110g) unsalted butter
  • 1 cup (120g) stone-ground cornmeal or polenta
  • ¾ cup (90g) all purpose or gluten free flour
  • 2 tablespoons coconut flour
  • 1 teaspoon salt
  • 2 teaspoons baking powder
  • ½ teaspoon baking soda
  • 1 cup buttermilk
  • 2 tablespoons honey or maple syrup
  • ⅓ cup coconut or rapeseed oil
  • 2 eggs, beaten



Instructions
  1. Preheat over to 200ºC / 375ºF, add your butter to an 8inch cast iron skillet and place in the oven while it heats.
  2. In a large bowl, whisk together the cornmeal, flours, salt, baking powder, and baking soda.
  3. Remove skillet from oven and pour melted butter into the bowl. Note: it’s fine for some butter to stay on the skillet.
  4. Whisk in the remaining ingredients until combined.
  5. Pour the batter into the skillet and place back in the oven.
  6. Bake for 20-25 minutes or until a toothpick inserted in the centre comes out clean.
  7. Allow cooling for 15 minutes before serving.



4 comments:

  1. Proja – beskonačan broj kombinacija...ova proja mi odlicno zvuci i super ukusno izgleda...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stvarno je posebnog ukusa - ni slana ni slatka. baš nam je prijala.

      Delete
  2. Proje nikad dosta. Koliko smo je pojeli u djetinjstvu i još uvijek joj se rado vraćamo! :D Drago mi je da ti se ova svidjela i da vam je tako u slast bila, draga moja Kato :) hvala ti na povjerenju i isprobavanju!

    ReplyDelete
    Replies
    1. To je čudno sa palentom - nikada ne dosadi. U tebe nije teško imati poverenja - sve što objaviš je fenomenalno.

      Delete