Monday, November 16, 2020

pikantni jastučići


Krompir i patlidžan i feta su već dovoljno neuobičajena kombinacija, a kad mu se dodaju estragon i svež bosiljak (poslednji iz bašte ove godine) i baharat (miks začina koji sadrži mlevenu papriku, biber, kim, korijander, cimet, klinčiće, kardamom, zvezdasti anis i muškatni orah), dobiješ ono što je Yotam Ottolenghi i hteo da dobiješ kad je napravio recept.

 





Malo sam promenila mere, jer sam toliko povrća imala.
Upotrebila sam:
  • 3 krompira, oveća
  • 3 patlidžana
  • maslinovog ulja - kašika plus koliko treba za premazivanje kora
  • 1 luk
  • 2 čena belog luka
  • 2 kašikice baharat začina sopstvene proizvodnje ( u dnu posta je recept)
  • 1 kašikicu suvog estragona
  • šaku listova bosiljka
  • 200g posnog sira
  • soli po ukusu
  • paket speltinih kora za pitu - to je meni bilo dovoljno za oko pola punjenja, tako da bi trebala dva paketa



Krompir ispeći u rerni ceo. Možda možete i samo da ga skuvate, ali po originalnom receptu su ga pekli, pa sam ga pekla i ja. Taman sam iskoristila priliku, pa sam sebi ispekla nekoliko 'krompira u čakšira' i pojela ih u slast.
Isto tako sam ispekla i patlidžan. 


Kad se pečeni krompir prohladi, oljuštite ga, kao i patlidžan. Patlidžan procedite, pa ih pomešajte



Luk iseckajte na sitno i propržite ga na malo ulja, pa dodajte i beli luk, isto sitno iseckan i pržite još minutak dva. Patlidžan i krompir pomešajte dobro, pa u ovu smesu ubacite luk i sir iseckan na kockice i sve začine.


Dosolite po ukusu i pravite pitice.



U jednu piticu ide oko 100 g nadeva. Liči da bi moglo i više, ali ne zaboravite da je punjenje veoma začinjeno. Uvijajte kako vam volja, u trouglove ili u jastučiće. Ja sam imala malo deblje speltine kore, pa sam koristila samo dve kore. Ako imate one tanje, dobro bi bilo da stavite tri kore, premazane uljem, jednu na drugu. Ostalo mi je punjenja, pa ću sutra videti šta ću sa njim.

 


Peći na 200°C, oko pola sata. Nemojte ih jesti vruće - sačekajte da se punjenje ohladi.










 


Baharat na arapskom znači začini. Verujem da u svakoj zemlji, smesa ovih začina ima pomalo drugačije sastojke. kažu da u Turskoj dodaju puno mente. da znate da bi i u ovom jelu vredelo to probati.

Ja sam stavila sledeće začine - stavljala sam po kašikicu od 1 ml, pa sam dobila za još koji put da začinim koju drugu, ili ovu istu pitu.
  • 5 kašikica mlevene paprike
  • 4 kašikica bibera
  • 3 kašikice mlevenog kumina
  • 2 kašikice mlevenog korijandera
  • 2 kašikice cimeta
  • 2 kašikice mlevenog karanfilića
  • 1 kašikica mlevenog kardamoma
  • 1 kašikica mlevenog zvezdastog anisa
  • 1 kašikica muškatnog oraha







No comments:

Post a Comment