Saturday, November 7, 2020

posne palačinke

 


Njihovo visočanstvo - palačinke! Od one robusne, paorski debeljušne vrste. Pa još posne - pa još...  ako ih, kao ja, polužite sa karamelizovanim jabukama i  sosom od malina... 





Ne znam jeste li primetili da na blogu ima oko 600 postova, još pet šest i biće ta brojka. Samo nema nijednog posta sa palačinkama.



Nisam skoro nikada pekla palačinke. To su uvek bolje znale da rade žene oko mene - moja mama, pa svekrva, pa zaova. Nije bilo potrebe da stojim za šporetom, kad su one bile ekspert za sve vrste palačinki, od onih skoro providnih do onih pošteno debelih, malo masnijih, kakve najviše volim. 


U poslednje vreme, palačinke su Ksenijina specijalnost - malo malo pa zamirišu iz prizemlja.








Ove sam palačinke pravila igre radi. Velika grupa foodblogera na Instagramu se, već neko vreme igra. Čega? Kuvanja naravno. Na istu temu, samo uz malo varijacija. Ove je nedelje u igri  #zajednickiobrok  sa  @mikina_kuhinja (odličan Yourube kanal)  i @pecatzivota zadatak bio napraviti palačinke.  Uz to ima i neka nagradna igra koju sponzorišu oni koji prave nafiniji punjeni keks na svetu - nutribella sa kajsijom. Kad god odem u Efedru. častim se ovim slatkišem. A mogla bih pojesti kile - samo ne mogu da dozvolim da me baš sva garderoba zamrzi...

Eto tako se danas napravila prava prilika da i ja već jednom napravim palačinke i stavim ih na blog. 




Samo da vam kažem da su baš baš dobre, a i moj najveći kritičar - moja najmanja milica se slaže sa mnom - što je poveći kompliment od jednog kućnog eksperta za vegan palačinke. Meke su i slatke taman koliko treba, nisam očekivala da će posna varijanta biti toliko slična običnim palačinkama.


Originalni recept uključivao je jaja i mleko, ali su vegan jaja od čia semenki i sojino mleko ispali odlična zamena. Samo je trebalo malo više tečnosti. A možda sam mogla i još ređe da ih pravim.




Sastojci:

  • 1 banana ili isto toliko pečene bundeve
  • 2 vegan jajeta od mlevenih čia semenki (2 kašike mlevene čie prelivene sa 4 kašike vrele vode)
  • 100 g usitnjenih ovsenih pahuljica
  • 100 g speltinog brašna
  • 50 g otopljenog sojinog maslaca

  • 180 ml sojinog mleka

  • 1/2 kesice vanil šećera
  • 1/2 kesice praška za pecivo
  • prstohvat soli
  • prstohvat sode bikarbone
  • 2 kašikice kokosovog sirupa


Bananu ili bundevu pomešati sa dva čia jajeta i umutiti, dodati sojin maslac, sojino mleko i kokosov sirup dobro umutiti. Ja sam to uradila štapastim mikserom.


U blender staviti ovsene pahuljice pa ih samleti. Dodati brašno, prašak za pecivo, vanil šećer, malo soli i malo sode bikarbone. Zavrteti malo blender da se sve dobro izmeša.


Pomešati suve i mokre sastojke i ostaviti da sve odstoji petnaestak minuta, a može i duže. Taman dok napravite karamelizovane jabuke i skuvate sirup od malina. 


Možda ćete smesu za palačinke morati još malo da razredite - uradite to obazrivo da ne bude preretka.





Pekla sam ih u kalupima koje sam kupila bog zna otkad i zaturila u nekom mračnom kutku iza, već dugo zapostavljenih, kalupa za kuglofe. Nemam pojma kako sam ga se setila danas. Ali jesam i bio je od velike koristi.



Kalup funkcioniše strašno prosto. Služi za to da se dobiju palačinke određenog oblika. Zapravo je zabavno peći sa njim - sipaš sa jedne strane i čekaš da se testo zapeče. Malo treseš tiganj da se smesa odlepi od njega, pa okreneš. I to je to. 




Kad ih okreneš, skineš kalup, pa ih pečeš dalje.  Kad su gotove, staviš ih na rešetku da se lepo ohlade. 


Pospeš prah šećerom, ako tako voliš ili kakvim god voćem, sirovim ili kuvanim i eto divne, prilično zdrave, poslastice.





Sos od malina sam napravila tako što sam oko 200 g smrznutih malina skuvala sa dve kašike šećera i kašikom gustina.



A jabuke sam isekla na tanke kriške. kašiku šećera sam karamelizovala sa dve kašike putera i u to ubacila jabuke i krčkala na laganoj vatri da se karamel uhvati za jabuke, kad ispari sok koji otpuste.










3 comments:

  1. Wow, it's amazing . Thanks for your nice review.

    ReplyDelete
  2. Jasmina ĐorđevićJanuary 4, 2021 at 6:09 PM

    Pretpostavljam da može i drugo biljno mleko a ideja za neki drugi puter umesto sojinog?

    ReplyDelete
    Replies
    1. verujem da može i drugo mleko. Za puter iskreno ne znam, jer kod nas ima samo sojinog.

      Delete