Monday, November 2, 2020

obogaćena krem čorba od karfiola

 


Pravite li krem čorbe? Kad god ne znam šta bih kuvala, smućkam neki krem čorbuljak i nikako da nam dosadi - bez izuzetka u svakoj uživamo.
Ovog puta sam uz čorbu skuvala kockice od kelerabe i krompira i napravila gorkasti karamelizovani luk i... bilo je ekstra ukusno. Opet.





Nedavno sam napravila krem čorbu od bundeve, batata i šargarepe, koja se Kseniji toliko svidela, da sam evo juče opet kupila sastojke da joj ponovo pravim...ne znam više ni koji put već.
Zanosno dobra krem čorba od pečuraka, koja nam je dugo bila hit, sad je malo u zasenku.
A ostale krem čorbe koje sam uspela da uslikam i objavim, možete videti na posebnoj stranici ovog bloga: čorbe i variva.





Za dobru krem čorbu vam ne treba puno sastojaka - neko povrće, nešto začina i blender ili štapasti mikser. I sasvim malo vremena. Ako još imate i ekspres lonac, onda ste na konju - biće i brzo zgotovljena.


U krem čorbu možete dodati šta vam je volja, tj. šta god imate u frižideru u tom momentu. U poslednje vreme, meni karamelizovani luk veoma prija. Ovaj put sam u njega, umesto vina, sipala malo kamparija - mmm što sam dobila finu gorkastu notu. A ja čak gorko i ne volim...







E sad, jela mi se i keleraba ( a divna Nataša mi je pre neki dan jednu bila i poslala). Samo, Ksenija kelerabu ne voli, pa sam se, dok se karfiol kuvao u ekspres loncu, dosetila kako ću... prosto sam samo iseckala na kockice dva krompira i jednu kelerabu i skuvala ih odvojeno. Dodala sam kockice u gotovu čorbu i veoma mi se svidelo to što sam dobila. A lepo je i na oko, zar ne?




Upotrebljeni sastojci:

  • jedna glavica karfiola, sve sa listovima
  • dva krompira
  • jedna keleraba
  • dva crvena luka, malo veća
  • tri čena belog luka
  • par listova žalfije
  • kašika suvog začina
  • soli i bibera po ukusu
  • kašika šećera
  • par kašika kamparija
  • par kašika ulja




Karfiol se prvo skuva u vode dovoljno da ogrezne - dakle tek toliko da ga prekrije. Nemojte bacati listove od karfiola - samo ih dobro pregledajte da nema u njima grumenčića zemlje i isecite pocrnele delove. Začinite po volji - ja sa stavila jednu kašiku suvog začina koji obično koristimo i kašikicu soli.


Kad je karfiol dobro skuvan, samo ga sameljite. Obično to uradim štapastim mikserom. Ako ste kuvali karfiol u puno vode, pa vam je krem čorbe retka, možete dodati kašikicu-dve gustina, prethodno rastvorene u sasvim malo hladne vode. Potom samo vratite čorbu na vatru i podgrevajte malo da je gustin zgusne. Ako vam je, pak pregusta, dodajte malo vrele vode.





Luk isecite na trake, beli luk i žalfiju na sitno. 


Na malo ulja prepržite kratko beli luk i žalfiju, pa dodajte luk i pržite ga na laganoj vatri dugo, dok potpuno ne smekša i počne da gori po ivicama.


Sad razmaknite malo sadržaj sredine tiganja, pa stavite ravnu kašiku šećera i upržite ga. Obično u ovo dodam sasvim malo vina, a sad sam dodala sasvim malo ( nekoliko kašika) kamaprija kad je šećer karamelizovao. Sve se lepo brzo pomeša sa lukom i imate izvrstan prilog uz svaku krem čorbu.




Krompir i kelerabu isecite na kockice, prelijte vodom tek da ogrezne, posolite blago i skuvajte tako da ne budu premekani.

Kad ste izmiksali karfiol, sipajte čorbu u zdele, uspite kockica krompira i kelerabe koliko volite, stavite malo karamelizovanog luka preko toga i eto divnog obroka.

Ako još prepečete i sameljete malo lešnika, pa i time pospete čorbu - dobijate pravu gozbu, vrednu toga da se pentrate u zabačene kutke špajza i izvadite zanemareni Žolnai porcelan...







No comments:

Post a Comment