Friday, January 1, 2021

posna čokoladna vekna sa tikvicama


Prošli put kad sam pravila čokoladni kuglof sa tikvicama, bio je pun pogodak. Napravila sam taj i ovog puta, ali mi đavo nije dao mira da isprobam i novi recept. Pa su na novogodišnju žurku otišla oba.



Obožavam recepte sa sajta Vegan Richa. Ovo je jedan od njih.


Potrebni sastojci:

  • 150 g rendanih tikvica
  • 1 1/2 šolje (190 g) brašna
  • 1/4 šolje (20 g) kakaoa
  • 1,5 kašikica praška za pecivo
  • 1/4 kašikice sode bikarbone
  • prstohvat soli
  • 1/2 kašikice cimeta
  • ¼ kašikice mlevenog kardamoma
  • ¼ kašikice mlevenog muškatnog oraha
  • 1/2 šolje šećera
  • 1/4 šolje (60 g) mlevene kuvane jabuke
  • 1/4 šolje (60 ml) kokosovog ulja, ili nekog drugog ulja neutralnog ukusa
  • 1/2 kašikice ekstrakta vanile
  • 3/4 šolje (180 ml) biljnog mleka
  • 1/2 šolje čokoladnih kapljica





Rernu podgrejte na 170°C.

Tikvice izrendati i staviti u neku cediljku da se malo procede.

Suve sastojke (brašno, šećer, kakao, prašak za pecivo i začine) dobro izmešati.

Ulje, kuvane jabuke, ekstrakt vanile i biljno mleko dobro zbućkajte. Ja sam ih samlela u blenderu. U ovo umešajte smešu suvih sastojaka. 

Ne brinite ako vam se smesa učini malo tvrđa. Tako treba da bude. Ako nije, slobodno dodajte još kašiku-dve brašna.

Kad to dobro izmešate, ubacite tikvice i pola odmerene količine čokoladnih kapljica. Tikvice stiskanjem iscedite od vode koju su pustile.

Postavite peki papirom manji kalup za hleb.

Izručite smesu u kalup. Pospite odgore čokoladne kaljice. U mom slučaju, poređajte. Nisam pojma imala da sam kupila ovoliko velike 'kapljice'. Zapravo pločice od čokolade.

Pecite dok vam čačkalica ne bude kazala da je gotovo.

Po vađenju iz rerne, ostavite kolač petnaestak minuta u kalupu, pa izvadite da se ohladi na rešetci.

Spakujte detetu da odnese na novogodišnju žurku.

Očekujte poruku da im se kolač svideo.











No comments:

Post a Comment