Wednesday, January 12, 2022

reform torta sa lešnicima


Napravih reformu konačno. Proučila sam sijaset recepata, pa sam odlučila da napravim po receptu Filipove bake. Jednostavan je i uspeva. Ako ga se držite a ne filozofirate i improvizujete, kao što sam ja uradila.

Dakle, ovo će pomalo biti i post o tome gde ne treba da se zabunite, praveći ovu tortu.

 


Sastojci za kore:

  • 10 belanaca
  • 250 g prah šećera
  • 300 g lešnika
  • 3 kašike mlevenog keksa

Fil:

  • 10 žumanaca
  • 2 cela jaja
  • 300 g kristal šećera
  • 200 g čokolade
  • 250 g putera

 



E sad, na slici vidite da nisam sačekala sa se fil lepo stvrdne, nego sam navalila da slikam tortu.

Nije to sve. Nisam je ni pravila kako ju je Vesna pravila - dve kore, pa sekla u kocke, već sam bila pametna da je pravim na četiri sprata.

Pa... posle sam pričala da mi je žao što nisam snimila kako se torta smakla. Kad predajem nenelastične deformacije šestacima, teško shvataju šta je smicanje. Ovo bi im sigurno bilo zabavno. Samo, kad se torta smakla, bila sam na pola puta do sloma živaca, pa mi nije palo na pamet da sikoristim maretijal za efikasnu edukaciju.

A baš bi bila fora, zar ne?







 

Lešnike sam blago prepekla, pa sam im skinula koru. Sačekala sam da se malo ohlade, pa sam ih samlela, ne baš na fino. Volim da ih grickam u kori.

U mešavinu se po receptu dodaje mleveni keks. Nisam imala keks, ali sam imala prezle, pa su poslužile. 

Pomešaju se mleveni lešnici i prezle tj. keks.

Rerna se podgreje na 200°C.

Umute se belanca sa prah šećerom u čvrst šam. Lopaticom se  umeša mešavina lešnika i prezli u šam, uz najmanje pokreta.

Koru sam izlila u veliki pleh od rerne, pekla dvadesetka minta, prohladila, pa sam je isekla na četiri dela.



Umute se žumanca i cela jaja sa šećerom. 

Kuva se to na pari, ono - manji lonac u većem, a da voda ne dodiruje dno manjeg lonca. 

Kad je fil skuvan, u njega se umuti čokolada, pre toga blago rastopljena.

U posebnoj posudi se umuti puter. 

Čokoladni krem se ohladi. Ovo je izgleda važno, jer ja to baš i nisam uradila, pa je krem bio sav klizav. Posle noći u frižideru, lepo se on skockao, samo me je koštao nešto nerviranja.

Dakle, hladan umućen puter se umeša u hladan krem. Tačka.

A ako hoćete usku tortu na četiri sprata, mudro je podupreti je sa strane dok se fil ne stvrdne.

Torta se, potom, filuje i ukrašava. Filovanje još i nekako, ali ukrašavanje ne umem - nisam sklona tim vajarskim radovima, pa su moje torte jednostavne - neukrašene. 

Veoma ukusna torta, to svi znaju već, zar ne?







No comments:

Post a Comment