Wednesday, January 12, 2022

proja sa spanaćem i maslinama


Hoćete li da jedete proju, ali ne baš onu običnu? Imam predlog za vas. Priprema je laka, nije potrebno puno sastojaka, što je i normalno za proju. A kuća zamiriše ludilo koliko dobro.

Mi smo danas mlajckale i oduševljale se i izgledom i ukusom. 





Koliko li sam različitih proja objavila na blogu? Hajde da nabrojim samo posne:

  • sa tikvicama - https://katinspajz.blogspot.com/2020/05/posne-projice-sa-tikvicama.html
  • španska pita kuglof - https://katinspajz.blogspot.com/2019/05/posni-spanska-pita-kuglof.html
  • sa koprivom - https://katinspajz.blogspot.com/2018/11/posna-proja-sa-koprivom-i-prazilukom.html
  • sa čia semenkama - https://katinspajz.blogspot.com/2016/02/posna-proja-sa-cia-semenkama.html
  • sa prazilukom - https://katinspajz.blogspot.com/2019/11/posna-proja-sa-prazilukom.html
  • sa spanaćem i paprikom https://katinspajz.blogspot.com/2018/09/posna-proja-sa-spanacem-i-paprikom.html



Proja ne može da vam ne ispadne dobro. Ona se može napraviti i samo od vode i kukuruznog brašna pa kad joj dodate još koji sastojak, mora biti dobra.
Svaki put će vam ispasti malo drugačija, posebno ako ste 'nestašnih ruku' dok je pripremate, pa se hvatate svakojakih sastojaka po kuhinji.

Tako sam ja danas krenula da pravim proju sa spanaćem i prazilukom, pa sam se dosetila maslinki koje čuče u frižideru, a onda i malo semenki lana i suncokreta. Nisam smela dalje da izmišljam, bila bih oštro ukorena, opet.

Ipak sam opet dobila ponešto drugačije jelo od recepta koji sam imala nameru da pravom.

Napravila sma dve manje proje - jednu klot - bez maslinki - četvrtastu. Drugu u obliku kuglofa, u koju sam umešala maslinke. I nisam pogrešila nimalo - to sa maslinkama. Daju tako jedan fini šmek.



 Potrebni sastojci:

  • 150 g belog brašna
  • 150 g belog kukuruznog brašna
  • 100 g palente
  • 100 ml maslinovog ulja
  • 200 ml kisele vode
  • kašikica sode bikarbone
  • 400 g spanaća
  • 1 kesica praška za pecivo
  • 1 struk praziluka
  • kašika suvog peršuna
  • šolja crnih maslinki
  • kašika dve semenki suncokreta i lana
Praziluk se iseče na veoma tanke kolutiće. Polovina tih kolutića se dinsta na malo ulja.
Kad je praziluk lepo prodinstan u njega se ubaci spanać - vidite na slikama da sam koristila smrznute brikete. Naravno da se može upotrebiti i svež. Ubacite i peršun. Dinsta se sad i spanać, dok se lepo ne rastopi i pomeša sa prazilukom.





Pomešamo sve tri vrste brašna sa sodom bikarbonom i praškom za pecivo. Tome dodamo ulje, kiselu vodu i prodinstani luk sa spanaćem. Isto tako dodaćemo toj smesi i onu drugu polovinu luka, koju nismo pržili.
Posolimo po ukusu - ja sam ubacila dve kašikice soli.




U pola, ovako dobijene, smese, umešala sam iseckane crne otkoštane maslinke. Drugu polovinu sam ostavila na miru, na veliku sreću moje male milice - ona baš i ne voli moje eksperimente sa receptima.




Plehove (od silikona :)) sam podmazala malo uljem i posula semenkama, pa sam izlila ovu smesu u njih. Preko četvrtaste proje sam posula još malo semenki.

Rernu sam uključila na najjače - na oko 250 °C, pa kad se ugrejala, ubacila sam da se peče. Brzo je bila gotova - za dvadesetak minuta.






Kad smo je presekle, obe smo uzviknule WOW! Tako divna zelena boja se pojavila u sredini - ne vidi se na slikama tako dobro. 

A ukus - e pa ne vredi, morate je napraviti...










No comments:

Post a Comment