Tuesday, February 2, 2016

ajme koliko nas je!... tema za februar 2016



Kao da smo juče dočekivali ovu godinu, pravili kolače, malo se odmarali i evo nas - već nas vreba novi fajl kućnih troškova... Odlete još jedan januar iz naših života... Ovaj januar ispratih iznenađujuće lepom prepiskom sa netom steklom prijateljicom - foodblogerkom Nikolinom koja piše divan blog U slast, a koja je kriva što sam ovog januara koračala pričajući okolo o rogaču - temi prošlomesečne foodblogerske igrice ajme koliko nas je!...

A u prepisci pitanje: ...bi ste li željeli biti domaćica za veljaču? :)... i odgovor koji je jasan samim postojanjem ovog posta. Unutrašnji dijalog mene kojoj je  - o koliko samo velika! - čast što joj je postavljeno ovo pitanje - sa mnom koja sam tek pre koji mesec otvorila ovaj food blog, ne bi li napravila sebi toplu i nežnu oazu u koju mogu da se skrijem kad god mi to zatreba... e pa takav dijalog svako od vas poznaje na svoj način, zar ne?


Otkrih u ovih nekoliko meseci sasvim novi svemir o kom trubim na sve strane svakim svojim korakom: divan svet foodblogovanja, ispunjen ljudima koji su od mog štofa - kućnobubastog, kuhinjastog - fragilni, mirisni, topao, veseli svet pun ljudi koji svoju kreativnost ostvaruju u kuhinji. Svet u koji uronim svaki dan da upijem energije kuhinja u kojoj je neka 'slatka moja' on line komšinica kuvala danas i kome hitam radosno da ispričam svoj novi plesni korak po kuhinji.

Potpuno sam opčarana činjenicom da ova foodblogerska igrica postoji preko 7 godina. Veliki trud stotinjak EX YU foodblogerki do sada je napravio kolekciju recepata od čak 75 namirnica! I sad je baš meni pripala čast da odredim temu za ovaj mesec! 

Po slici sa početka posta već ste shvatili da su moj izbor: BROKOLI & KARFIOL.

Jučerašnji dan ispunjen je skoro grozničavom potragom za namirnicom koju bih odabrala. Hoću li kafu, čiji ukus obožavam u kolačima; indijski orah, koji čuči mesecima nepravedno zapostavljen u kesici u špajzu; batat koji je predložila Lidija jer se od njega mogu praviti i slana i slatka jela; pistaće koje su jednoglasno izglasale koleginice u školi; grašak koji nije još bio biran za namirnicu, morske plodove koje obožavam i da jedem i da spremam ili soju za koju smatram da je nepravedno izopštena iz naših kuhinja. Dva su momenta koja su odlučila koja će slika biti u vrh ovog posta: konstatacija moje drugarice Anabele, koja ipak poznaje moju kuhinju već dve decenije, da je brokoli, pored škampa i pita moj zaštitni znak (ispade tako, ni ne uvideh to do danas  - thanks Bell!) i izbor namirnica u supermarketu do kog sam sinoć, posle dana neplanirano preplavljenog obavezama, dokotrljala u nabavku. U mesecu u kom po baštama još uvek ništa ne raste, izabrah namirnice koje ćete lako ubrati u obližnjoj prodavnici.

Eto tako, drage moje, izabrala sam brokoli & karfiol da nam ispune kuhinje ovog meseca prelaza iz prazničnih trpeza u prolećne tržnice. A što i jedno i drugo? Pre svega zato što ih ja o njima nekako uvek mislim zajedno, iako ih retko kombinujem u jelima, a onda i zarad neisključivanja onih koji su isključivi - vole ili samo brokoli ili samo karfiol.

Još jednom veliko hvala za ogromnu energiju koju dobijam kroz druženje sa vama, ali i za razlog da se sinoć konačno vidim sa svojim drugom iz srednje škole Brankom Rajčevićem, u čijim fotografijama uživamo odnedavno, jer je posle dve decenije rešio ipak sa nama javno da ih podeli na sajtu o photography and other important things, life mostly.  Dozvah ga na brzinsku obuku o razlici između blende i ekspoziture i ćaskanju o tome kuda li ovaj život sve namerava da povede. Jer, koliko prošli put kad smo uspeli da ukrademo malo vremena da se vidimo, ni u najluđoj primisli nije bilo da ćemo se družiti fotografišući povrće u mojoj kuhinji. Thanks Branko za fotke i savete!






Pravila za učestvovanje u ovoj igrici su jednostavna: uđite u kuhinju i pripremite neko jelo sa ovomesečnom temom, tj. brokolijem ili karfiolom; slikajte, objavite na svom blogu ili negde drugde, pa mi pošaljite u mailu, na katavkatav@gmail.com: link ka postu, vaše ime i sliku jela sa kojim učestvujete u igrici. 

Pravila igrice traže i da u postu koji ste objavili na nekom mestu objavite 

  • link ka homepage igrice Ajme koliko nas je...: http://kuvarigrice.blogspot.rs/2008/11/ajme-koliko-nas-je-pravila.html, kao i


  • link ka ovom postu na kom sam objavila koja je namirnica tema igrice.

A moj zadatak je, kao i svih domaćica pre mene, da na kraju meseca, sve recepte skupim i objavim i podelim neke nagradice (o tom potom, nešto neka ostane za iznenađenje). Hvala Nikolina još jednom za ovo divno iskušenje!



Nestrpljiva da vidim šta ćete kuvati ovog meseca, pozdravljam vas, uz moje (za sada) omiljeno jelo sa brokolijem i morskim plodovima.









4 comments:

  1. Čestitam ti na ulozi domaćice za ovaj mesec i mogu ti reći da mi se obe namirnice mnogo sviđaju i obožavam ih...nemoj da se začudiš ako te zatrpam receptima i slikama, jer na mom blogu ih ima jako puno a potrudiću se da napravim i nešto novo...dobro će doći jer imam glavicu karfiola u frižideru.
    Srećno svim učesnicima i tebi da dobiješ puno recepata.

    ReplyDelete
  2. Draga Zorice, hvala za lepe reči. Samo ti slobodno zatrpavaj receptima, svakako su sve do jednog super.
    Radujem se svakog dana da zavirim u tvoju kuhinju - toliko da sam samoj sebi bila smešna dok si bila na odmoru - nedostajali mi da iskoči tvoja objava, pa sam se pitala jesi li dobro...
    Priupitaš li se ponekad kako su se vremena promenila sa ovim novim tehnologijama, a koliko nalazimo načina da u njima uživamo... meni to iskrsne svako malo...

    ReplyDelete
  3. Divna tema i veliki pozdrav nasoj dragoj domacici, verujem da ces uspeti da se izboris sa svim nasim recepticima.:))

    ReplyDelete
  4. Draga Lana, drago mi je da ti se sviđa tema. Nije je bilo lako naći, odradile ste za ove sve godine more fenomenalnih tema. Drago mi je da sam domaćica i uopšte da sam deo ovoga, mnogo je lepa ideja i zaista super realizacija ove igre.

    ReplyDelete