Monday, June 15, 2015

patini kolači sa jagodama




Ovim starim Patinim receptom šaljem poslednji pozdrav svežim jagodama do sledeće sezone.






potrebni sastojci:
  • 250 g putera
  • 450 g šećera
  • narendana korica jednog limuna
  • 200 g mekog brašna
  • 12 belanaca
  • 8 žumanaca
  • oko pola kg jagoda
  • 1 dl vode 



Puter se umuti sa 8 žumanaca, doda 200 g šećera, kora od 1 limuna i 200 g brašna. 


Sledeći put kad ga budem pravila, verovatno ću staviti manje šećera, nešto nam se učinio previše sladak po ovom vrelom danu, mada , naravno sve zavisi od ukusa...







Testo sam podelila ga na dve posude. Ovo je baš veliki kolač, a mi danas nismo imale društvo na terasi, čudom... a htela sam i da probam koji je ukus ako u njega stavim i neko drugo voće. 


Peklo se oko pola sata na 180 stepeni.


Na jedno testo sam stavila maline, jagode i borovnice, a na drugo samo jagode, kako je po receptu.

...deo sa malinama i borovnicama je ispao izvrsnog ukusa, mada je pomalo bio gnjeckav... što nije mnogo smetalo


... mislim da sam pronašla kolač koji ću praviti na zimu sa smrznutim malinama... 






Zasebno se ¼ kilograma šećera ukuva sa sasvim malo vode, i ostavi da se prohladi. 











Ulupa se sneg od 12 belanaca.


Gusto skuvan šećer polako se dodaje i muti i dalje... 



Ovo verovatno ne mora baš ovoliko da se muti, ili može prosto da se napravi sneg od 8 belanaca... svakako sad moram da smislim kuda ću sa 4 žumanca koja se se pojavila kao višak. 


Kraće mućenje je sasvim u redu, mislim da je Pata mutila samo žicom, zato je morala da korišti veći broj belanaca. Ovaj put je taj deo sa belancima ispao poprilično visok, ne mora tako...






U šaum se doda šaka jagoda, pa se sve prespe preko pečene kore, vrati natrag u rernu da se malo sasuši,











....ovo je kolač koji sam izvadila iz rerne...

Nekako se nije dao da se iseče na kocke...






















... pa smo mu doskočile kašikom.


Nije nam smetalo.






Ove kolače sam pravila jer se igram kuvarigrica... sa ostalim zaljubljenicima u ples po kuhinji. Nešto poput igara koje branim svojoj deci, samo malo... pa malo više ... drugačije... 

Ovde se svako igra u svojoj kuhinji. Dakle, pored kompa, tu je i kuhinja. 

Po kuhinji igram svaki dan i sama, svejedno... ovo je kao isprobavanje novog začina, novog recepta, novog načina, ali u većem društvu. Virtuelan svet u kom živimo, pa virtuelno i društvo za kuvanje. Padne dogovor koji se recept isprobava... kuva se u svojim kuhinjama, sa svojim mislima i osećanjima... pa se podele utisci. Divna primena novih tehnologija. 

Kad sam upoznavala Patin kuvar, davne 1988, deleći kuhinju sa svekrvom, maštala sam o tome da mi sve informacije za kuvanje budu lakše dostupne. Sada su nam na izvol'te... samo se i ostali deo života ubrzao.

A Patin kuvar je ostao klasik. Oduvek sam se divila količini energije uložene u njega. Evo načina da vratim mrvicu zahvalnosti. 

Pravila virtuelnih igara sa virtuelnim prijateljima data su na linku KUVARIGRICA. Pridružite se.



































No comments:

Post a Comment