Monday, December 28, 2015

baklava sa sokom od mandarina i kardamomom


Ovo je baklava po poznatom receptu Ane Ugarković za baklavu od pistaća i badema sa sokom od pomorandže, koji sam sasvim malo promenila. Mandarine umesto pomorandži i orasi i lešnici umesto badema i pistaća, zato što sam te sastojke imala. Sirup od mandarine i kardamoma je taj koji daje ovoj baklavi poseban ukus, nije toliko važno koji orašasti plodovi se upotrebe.
Prošli put sam je pravila sa pistaćima i bila je zaista izvrsna, ali ne nešto toliko primetno bolja od ove sada, mada je - istina, zbog boje pistaća bila vizuelno atraktivnija.







Potrebni sastojci:

  • 380 g šećera, plus još 8 kašika
  • 300 ml soka od mandarina
  • 1 kašikica mlevenog kardamoma
  • 150 g oraha
  • 150 g lešnika
  • 2 kašikice cimeta
  • 200 g putera
  • 500 g kora za pite




Sok od mandarine i šećer pomešati i staviti da se kuva na laganoj vatri. Kuvati dok se sirup ne ukuva tako da ga bude oko 250 ml. Umešati mleveni kardamom. 




Ja sam ga istucala u avanu, skinula mu opnu, pa zrna još usitnila koliko sam mogla. Tako ipak nije bio sitan kao kad bi ga samlela, ali je i dalje aroma savršena. Ponekad se zagrize malo veće zrno kardamoma, pa ukus bude još intenzivniji.

Samleti grubo orahe i bademe sa 8 kašika šećera, pa pomiješati to sa cimetom.




Rastopiti puter. Premazati posudu u koju ćete ređati baklavu. Premazivati koru po koru, pa ređati četiri kore samo premazane puterom, a petu i premazati puterom i posuti po njoj mlevene orahe i lešnike. I tako dok se ne utroše orasi.

Poslednju koru premazati, malo navlažiti i baklavu izrezati na rombove.

Peći na 180°C 40 minuta, prvo prekriveno peki papirom, pa ga skloniti da gornja kora porumeni.

Dotle ohladiti sirup, pa vrelu baklavu zaliti hladnim sirupom.











2 comments:

  1. Izgleda božanstveno! Jela sam sličnu (sa pomorandžom umesto mandarine) i znam da je mnogo ukusna baš zbog kardamoma i soka od pomorandže!
    Želim ti sve najbolje i srećnu Novu 2016. godinu! ♥

    ReplyDelete
  2. Pa... i jeste originalan recept sa sokom od pomorandže, ali sam imala mandarine. Evo, kako prolaze praznici, ko god je proba ne može da veruje koliko malo soka i mrvica začina promene ukus. I Tebi i tvojima sve najlepše u Novoj!

    ReplyDelete