Tuesday, February 14, 2017

makoš bundevara


Ovo je savijača, ili pita sa makom i bundevom ujedno. Krstila sam je u makoš, po tome kako smo nekada u kući zvali štrudlu sa makom koju mi je pravila baka, od mađarskog naziva za kolač sa makom - mákos kalács. Drugi deo naziva je jasan, nadam se. A ukus? Ukus je baš to - makoš i bundevara u jednom zalogaju, ne možeš da odlučiš koji je od ta dva kolača, a lepo je. Veoma mi se svidelo.




Recept 
za tökös mákos rétes, kako je mađarsko ime ovoj piti, sam pronašla na mađarskom blogu imenjaku - kata spájzaMada, istina, nisam bila vredna kao moja mađarska imenjakinja, koja je i kore razvlačila sama - to su mi još uvek španska sela kulinarstva. A volela bih da naučim. Jednom, možda u nekoj penziji... 



Potrebni sastojci:

  • nekoliko kašika prezle
  • pola kg rendane bundeve
  • kašikica soli
  • 150 g mlevenog maka
  • 100 g šećera
  • kašikica cimeta
  • korica od jednog limuna
  • 80 g suvog grožđa





U originalnom receptu se bundeva narenda, a ja sam imala pečenu u zamrzivaču, pa sam, ovaj put pravila sa pečenom.

Šećer se pomeša sa cimetom, pa se polovina toga umeša u mak, a druga polovina sa suvim grožđem i koricom limuna se umeša u bundevu.

Rerna se zagreje na 180°C.

Ređaju se 3 tanje kore. Prve dve se premažu razvodnjenim uljem i pospu šećerom i prezlama, a treća se poškropi uljem, pa se na celu površinu (bez poslednjih par centimetara) pobaca mešavina sa bundevom, a preko nje mak.

Uvije se, premaže uljem i peče oko pola sata.












No comments:

Post a Comment