Saturday, September 29, 2018

posna proja sa spanaćem i paprikom


Došlo je vreme za sumiranje rezultata. Mesec dana na novom poslu, da vidimo gde smo... Ima baš puno utisaka i prevagavanja, a jedno je sigurno, kod kuće sam sa trećom Milicom mnogo više. Dovoljno. A našlo se i vreme da se u petak pre popodnevne nastave, napravi ovo jelo, bez novih troškova - od onoga što se našlo u frižideru. Eto i druge prednosti - manje bacamo i kvalitetnije se hranimo. O uživanju da časove mogu da pripremam na svojim terasama, ne treba da vam pričam, zar ne?




Ovo sam jelo našla na Coolinarici - eto, toliko sma se navikla da se više ni ne radujem da su ipak došla vremena u kojima možete da ukucate sastojke koji vam tavore u frižideru i dobijete krasnu inspiraciju. I jedva se još u magli sećam kako sam bila ismejana za to maštanja krajem osamdesetih, kad su kompjuteri još uvek zauzimali čitave sobe... Lako je na dobro navići se. A onda sam isti recept našla na još jednom sajtu, koji je postigao veliku gledanost, naravno sa istim tekstom recepta i sasvim falš slikom...   Original? i Plagijt? Ko bi ga znao... 

Svakako sam recept malo prepravila (stavila sam manje brašna, jer mi volimo mekšu proju) i dodala svoje slike, pa je sad nekako i moj... A da... i naravno, ubacila sam sve u kalup za kuglof. Bila je baš dobra prilika da se jedan od kalupa prošeta do rerne.




U svakom slučaju, recept baš valja. Upotrebila sam namirnice koje svakako ne bi bilo lepo, niti bi mi bilo drago da bacim, slatko ručala sa detetom, pa smo se uputile put škole, svako svoje. Pa smo uveče opet ovo večerale... a ja sma se sladila i jutros...

Potrebni sastojci:

  • 1,5 šolja (one od 2,5 dl)integralnog ili običnog brašna,
  • 1,5 šolja palente
  • prašak za pecivo
  • 3 kašičice soli
  • 1/2 šolje ulja
  • šolja (2,5 dl) biljnog mleka
  • 250 ml mineralne vode,
  • 5 šaka svežeg spanaća (može i blitva),
  • veći crni luk,
  • babura paprika
  • malo susama za posipanje kalupa
Kalup za kuglof pouljiti, pobrašnjaviti i posuti semenkama susama.
Iseckati sitno luk i dinstati ga na malo ulja.
Nakon nekog vremena, ubaciti sitnije iseckanu papriku i usitnjen spanać.




Posoliti vrlo malo da spanać brže pusti vodu, a kada voda delimično ispari - smesa je spremna.
Za pripremu proje pomešati prvo ulje, biljno mleko i kiselu vodu, a zatim dodati brašna i prašak za pecivo. Koristila sam sojino mleko i obično belo brašno.
Mešati varjačom dok se ne razbiju sve grudvice, zatim ubaciti spanać, luk i papriku.




Uliti smesu u kalup...







Peći na 200 stepeni dok ne porumeni.









No comments:

Post a Comment