Sunday, May 26, 2019

posni nemački kolač od maka


Evo jednog divnog kolača koji sam pravila još divnijom prilikom, u kojoj sam otkrila da zet to be voli kolače sa makom. 
Recept sam pronašla na netu, a kolač je posebno lepe arome, jer je u koru skrivena banana, a u fil mlevene urme.



Ovih meseci proslavljamo pregršt nekih lepih početaka: prva milica se verila i kolač sam pravila za priliku upoznavanja novih nam prijatelja. 
Druga je milica završila osnovne studije biohemije u Nemačkoj - san koji smo drznuli da sanjamo i proživimo u ova smutna vremena. Sad malo tugujemo što se bajka studiranja u prelepim uslovima završava i spremamo se za dalje.

Treća milica i ja smo ovde, svaka u svojim poslovima. Tako sam ja danas napravila svoju prvu reklamu - red je i time da se pohvalim, zar nije?


Četvrta godina je već da pravim svoje radionice Poretka ljubavi i za to zna jedan mali krug ljudi. Mnogo me više od vas zna po tome da volim da kuvam, a kuvanje je samo jedna od mojih ljubavi, pored fizike, poretka ljubavi, NLP - a, cvetnih esencija...eh - kad bih samo imala vremena za sve.



A ruže koje se vide na slikama su iz moje bašte - ovo kišovito vreme me podarilo bogatim buketima. Bojim se da, kad budu zavisile od mog zalivanja, neće biti ovako radosne.



Potrebni sastojci:

  • 250 g mlevenog maka plus jedna kašika za posipanje (opciono)
  • 150 g urmi
  • 2 1/5 šolje nekog biljnog mleka
  • 3 kašike ljuspica psilijuma
  • 1 3/4 šolje, plus 3 kašike brašna
  • 1 1/4 šolje integralnog brašna
  • 2/3 šolje ulja
  • 1/2 šolje šećera
  • prašak za pecivo - 2 kašikice
  • 1 banana
  • prstohvat soli

Potopite urme u polovinu količine biljnog mleka.

Ostatak mleka uskuvajte.

Potopljene urme izmiksajte u blenderu sa ljuspicama psilijuma.


Mlevene urme ubacite u kuvano mleko i dodajte mleveni mak.

Vratite na vatru i još malo prokuvajte tu smesu, pa je ostavite da se ohladi.

Rernu  podgrejte na 175°C.

Sve sastojke za testo: brašno, ulje, šećer, bananu, prašak za pecivo i so, pomešajte i dobro umesite.

Postavite peki papirom tepsiju u kojoj ćete peći kolač. Dve trećine testa ( i malo više) rasporedite po dnu i sa strane.

Preko toga prespite kuvanu smešu sa makom, a preko nje rasporedite po volji ostatak testa. Preko gornjeg sloja testa pospite onu kašiku maka, ako ste je ostavili. Ja sam zaboravila.

Kolač se peče oko 45 minuta. Pekla sam ga prvo prekrivenog papirom za pečenje, pa sam ga otkrila.



Po vađenju iz rerne ostaviti da se prohladi u kalupu, pa ga izvaditi na neku rešetku i pustiti da se ohladi potpuno.






A kako mi je ostalo testa, moja najmlađa milica se igrala i osmislila još bolju poslasticu - u razvučeno testo je stavljala kuglice kuvanog maka, pa smo to pekli u kalupima za mafine. 
To je ispalo savršeno i prvo se pojelo. Mada je i sam kolač više nego odličan. Nama makar, i budućem zetu, jer mi baš volimo ovako robusnije kolače oko kojih nema puno cifranja. 







For the Poppy Dough:

  • 1 3/4 cups, plus 1 3/4 tablespoons ground poppy seeds
  • 5 ounces dates
  • 2 1/5 cups almond milk
  • 1 tablespoon poppy seeds
  • 3 tablespoons psyllium husks

For the Dough:
  • 1 3/4 cups, plus 2 3/4 tablespoons flour
  • 1 1/4 cups whole wheat flour
  • 2/3 cup sunflower oil
  • 1/2 cup raw sugar
  • 2 teaspoons baking powder
  • 1 banana
  • A pinch of salt




To Make the Poppy Dough:

Soak the dates in half the almond milk. In a pot, bring the rest of the almond milk to a boil.
In a blender, purée the dates with the milk and the psyllium husks.
Remove the heated almond milk from the heat and mix with the poppy seeds and the date cream. Return to heat and bring to a boil.
Now allow the dough to cool well.





To Make the Cake:

Preheat oven to 355°F.
Mix all the ingredients in a large bowl, then knead to combine.
Put 2/3 of the dough into a form and press down. Now spread the poppy dough evenly over it.
Place the rest of the dough on top of that and then sprinkle poppy seeds over the top.
Bake in an oven at heat for about 45 minutes.
Then allow the cake to cool on a rack.



Kao što vidite na slici, letnji office je otvoren - bliži se kraj školske godine i početak rada na terasi.
Čim prođe period obeležen ponekim osionim roditeljem koji je spavao cele školske godine i iznenada se probudio oran da glasno reaguje na ocene koje sam dala u novembru, eto mene u novim projektima. 

Hoće li fotografija konačno doći ovog leta na red - ne nazirem način, a tako bih volela... jer fajlovi sa polupripremljenim predavanjima za NLP praktičarski kurs koji planiram od jeseni da držim, vape za mojim slobodnim vremenom...

I more muzike koja čeka da je odslušam u miru školskog raspusta, poput novog albuma Morrissey-a...



A eto, i danas sam imala vremena da poslušam makar neki deo nove epizode (694.) Gistro FM koja se potpuno čarobno zove: That second hand living it just won't do. 

Vrlo inspirativno - zar nije? Reči su to ove pesme:


As soon as I get my head round you
I come around catching sparks off you
I get an electric charge from you
That second hand living it just won't do
And the way I feel tonight
I could die and I wouldn't mind
And there's something going on inside
Makes you want to feel makes you want to try
Makes you want to blow the stars from the sky
I can't stand up I can't cool down
I can't get my head off the ground
As soon as I get my head round you
I come around catching sparks off you
And all I ever got from you
Was all I ever took from you
And the




No comments:

Post a Comment