Sunday, July 31, 2022

aloo sabzi - pikantni krompir iz tiganja




Kažu da sabzi znači da u jelu ima povrća - dakle ovo je krompir sa povrćem.
Krompir bih mogla da jedem unapred i unazad, svaki božiji dan za svaki obrok. Čini mi se da mi nikada ne bi dosadio. Naravno, moje se telo sa mojim nepcem i ne slaže baš u vezi sa krompirom (ima takvih namirnica još...). Zato ga ipak ne jedem onoliko često koliko bih volela.



Ovako pripremljen krompir se može jesti sam, poslužiti kao prilog ili staviti u punjenje u slane palačinke ili pitu. Verujem da bi u piti bio baš super. Ne znam kad će doći na red to da i isprobam.





Može ovo da se pravi i da ne seckate krompir na ovoliko sitno, ali treba duže vreme da se pripremi. Ili se kriške krompira prvo malo prokuvaju. Ali, ako ste praktični i hoćete ovo da završite u jednom tiganju, bez puno petljanja po kuhinji, onda je to sitno seckanje krompira najmudrije. 





Upotrebljeni sastojci:
  • 1kašika ulja
  • 1 luk. sitno isečen
  • 2 cm đumbira, sitno naseckanog
  • 1 kašikica zrna slačice
  • 1/2 kašikice ljute paprike
  • par prstohvata soli
  • 1 paprika iseckana na sitno
  • 4 veća krompira
  • paketić šampinjona od 300 g - sitno naseckan
  • šaka sveže iseckanog začinskog bilja




Luk i papriku iseći na sitno, a i krompir na sitne kockice.

Tučani tiganj dobro zagrejete, smanjite malo vatru da ne bi gorelo, pa ulijete ulje i na njemu propržite seckani luk, đumbir, seme slačice, ljutu papriku i so. Sotirate par minuta, uz stalno mešanje dok luk ne postane proziran.

Sad u to dodate iseckanu papriku i sitno seckane šampinjone.
Crvena je efektnija, ali sam ja imala samo zelenu.
Posolite i dinstate nekoliko minuta opet.






U ovo se sad ubace kockice od krompira i posoli još malo i meša da se krompir obloži povrćem.

Sad se tiganj poklopi da bi se krompir skuvao u pari. Krčkati dvadesetak minuta. Vatru smanjiti, a dodati malo vode ili ulja, da se krompir ne bi lepio na dno. Promešati povremeno

Servirati odmah. Posuti svežim začinskim biljem.
Kao prilog ili kao obrok, po volji.














No comments:

Post a Comment