Friday, August 5, 2022

salata sa kinoom

 


Otkrila sam da veoma volim da jedem kinou. To je dosta čudno, jer u poslednje vreme mi prijaju ukusi koje sam jela u detinjstvu i skoro ništa drugo. Ali kinoa mi baš paše. Zato nisam mogla da ne napravim jednu od varijanti salate za koju ovih dana polude ceo net, jer ju je navodno godinama, iz dana u dan, jela Dženifer Aniston dok je snimala Prijatelje.




Ima recepata za ovu slavnu salatu koliko voliš - ko bi znao koja je prava. Ako je uopšte istina da je slavna glumica stvarno danima jela samo ovo.

Nekako zamišljam da bi na setu morao postojati neki švedski sto, pa je ova salata bila obavezni sastavni deo. To bi mi imalo smisla. Posebno jer su tolike godine pričali da Dženiger Aniston ima savršenu liniju jer jede samo meso sa povrćem - a kinoa, bulgur i leblebija nikako ne spadaju u to. Recepti na netu za ovu salatu variraju - neki kažu da u nju ide kinoa, neki da ide bulgur. Pošto više volim kinou, stavila sam nju.

Isprobah ovu varijantu i nije loša. Iskreno, nije najukusnija salata koju sam u životu pojela, ali jeste dopadljiva i jeste nešto novo, makar za našu kuhinju.

Sastojcu su joj super baš - puno svežeg peršuna i nane, krastavac, orasi. Dobro, Dženifer je, kažu, jela pistaće, ali nisam imala inspiraciju da ih kupujem. Nisam sigurna gde bih kupila lep oljušteni pistać, pa sam stavila dobre orahe.



Upotrebljeni sastojci:

  • 1 šolja nekuvane kinoe
  • 2 šolje vode
  • 1 krastavac, ne puno veliki
  • 1 veza peršuna
  • oko pola veze nane
  • 1 crvenu luk, manji
  • pola šolje tostoranih oraha, plus par lepih polovina za ukras
  • 400 g kuvane leblebije
  • sok od dva limuna
  • maslinovog ulja koliko volite
  • soli i bibera po ukusu
  • parče veganske fete








 

Oprati i procediti kinou. Kinou skuvati sa dve šolje vode na sledeći način: Staviti kinou u vodu, zagrejati da baci ključ, smanjiti vatru i krčkati poklopljeno 15 minuta. Promešati viljuškom i ostaviti da se ohladi.

Luk iseckati na sitno. 

Krastavce iseckati na sitne kockice.

Orahe istostirati, pa ohladiti i iseckati na krupnije.

Salata se pravi jako lako. Pomešaju se svi sastojci i to je to.

Može se jesti i odmah i prohlađena iz frižidera.












No comments:

Post a Comment