Saturday, July 30, 2022

salata od krastavaca i vakame algi


Nikako mi nije jasno što ovu salatu ne pravim češće. Sastojke imam pri ruci skoro svakodnevno. Izuzetno je osvaževajuća i meni je veoma ukusna. Pravi se strašno lako i slaže sa svim i svačim. Može da stoji u frižideru. Hranljiva, zasitna i nije kalorična. Ima i divno ime - u Japanu je zovu: sunomono.

I hajde mi kažite, što je ne pravim stalno?




Salata se pravi od krastavaca i vakame algi. A može joj se dodati i šargarepa. I ne mora.

Slične salate su uobičajene u kineskoj, japanskoj i koreanskoj kuhinji, koliko znam. 

Alge za ovu salatu možete kupiti u kineskim samoposlugama. Nisu skupe, dugo mogu da stoje, jer se kupuju suve. Pre korišćenja se, pošto se operu, naravno, potope ili skuvaju. Ja više volim da ih skuvam - tako imam i materijal za miso supu.




Objavila sam već nekoliko salata sa vakame algama. Rekla sam već da ih baš volim, jel'da?

Sve više manje liče jedna na drugu. Posebno ljudima koji alge ne mirišu baš. Pitanje je samo šta se stavi od začina. A može bukvalno šta god. Evo ih:



 


Upotrebljeni sastojci:

  • 2 krastavca
  • 1 šargarepa
  • šaka suvih vakame algi - pedesetak grama suvih
  • so - sasvim malo, jer su alge same po sebi slane
  • dve tri kašike pirinčanog sirćeta - a možete staviti i limunov sok. Potrošila sam pirinčano, pa sam imala umeboši sirće. Ide i ono.
  • kašikica šećera - ako volite taj stari lalinski, a izgleda i koreanski slatkasti šmek u salatama
  • kašika soja sosa
  • susamovog ulja - kašiku dve, a može i maslinovog, ako nemate
  • par kašika pečenog susama



Alge operete, pa potopite u mlaku vodu. Ili ih skuvate - pa vodu u kojoj ste kuvali ostavite za miso supu.

Kad su lepo omekšale, ocedite ih i iseckate na trake.

Krastavac isečete na tanke ploške. Šargarepu isto. Možete šargarepu iseči i na trake - ljuštilicom za povrće.

Krastavac se može malo posoliti, pa ostaviti na miru da pusti višak vode. Ako ćete salatu jesti odmah, to i ne morate raditi.

Pomešati sve što stavljate u preliv i izmešate to sa povrćem.

Pospete pečenim susamom i eto divne salate.



Ako pravite salatu da je bude za više dana, jer može nekoliko dana stajati z frižideru, obavezno krastavce procedite, jer puštaju vodi kad duže stoje, pa se preliv razredi.











No comments:

Post a Comment