Monday, September 7, 2020

posni kuglof od grožđa bez šećera

 


Stiglo je grožđe na tezge - neko lepo, neko lepše, neko tako tako. A tako tako vrsta ume da se vuče po frižideru. Sad je završila u ovom kolaču, kome nimalo nije smetalo što nije od najukusnije vrste. Čak šta više, kiselkasto grožđe se divno složilo sa slatkim testom.




Volim kolače sa grožđem, samo sam nekako usamljena u tome, pa ih ne pravim često.

Imam taj jedan, na žalost neveganski recept, koji nikako ne dolazi na red da se veganizuje - pa ako imate vremena i želje, eto preporuke: kolač od palente sa grožđem.

A pravila sam i posnu varijantu sličnog kolača. Nije bio loš, samo nekako nije bio kao taj prvi. A taj prvi je zapravo toliko dobar jer ja volim palentu uslatko - šta ću, time su me hranili kad sam bila mala.




Potrebni sastojci:
  • 1 šolja grožđa očišćenog od semenki ((150 g))
  • 3/4 šolje urmi ((100 g))
  • 3/4 šolje kokosovog mleka
  • 1/3 šolja nekog biljnog mleka
  • 1 kašikica ekstrakta vanile
  • 1/3 šolje običnog brašna ((70 g))
  • 1 šolja nekog integralnog brašna ((150 g)) - najbolje je koristiti speltino brašno. Ja sam stavila neku mešavinu ražanog, koje je malo jačeg ukusa, pa je kolač robusniji.
  • 1 kesica praška za pecivo
  • prstohvat soli
  • 1 šaka grožđa očišćenog od semenki  - izabrala sam najsitnije grožđice za ovo - one svakako ni nemaju semenke, pa nisma morala da ih čistim od semenki, a i otale su ucelo






Podgrejati rernu na 160 °C. Podmažite i pobrašnjavite kalup za kuglof.

Grožđe, urme i mleka stavite u blender i dobro sameljite.

Pomešajte brašna sa praškom za pecivo i prstohvatom soli. 

Umešajte sad u ovu smesu brašna tečne sastojke iz blendera. A potom lagano promešajte i cele grožđice.

Dobro sve izmešajte i izlijte u kalup.

Pecite 45 minuta. Po vađenju iz rerne ostavite kolač koji minut u modli, pa ga izvrnite na rešetku da se hladi. Nemojte seći kuglof dok se u potpunosti ne ohladi. 

Recept je sa ovog sajta, malo modifikovan.








No comments:

Post a Comment