Thursday, October 1, 2020

ćufte od azuki pasulja u paradajz sosu



Volite li ćufte u paradajz sosu koliko i mi? Teško da je to moguće. Evo jednog izvrsnog recepta za veganske ćufte. Vrlo se lako prave, ako dan ranije skuvate azuki pasulj. Ako ih pravite za ručak, obavezno planirajte i nešto drugo za večeru, jer neće preostati.





Azuki pasulj smo uveli u ishranu sredinom devedesetih, kad smo čuli za makrobiotiku i počeli neke aspekte te ishrane da primenjujemo. Koristili smo ga često, a onda zaboravili. Čini mi se da je ova šolja azukija provela godine u našem plakaru - i ništa joj nije falilo kad sam je skuvala.





Neki dan sam naišla na ovaj recept, na blogu The Happy Lentils i konačno pronašla i vreme i način da potrošim stogodišnju zalihu azukija. Sad sam sigurna da ću nove zalihe kupiti prvom prilikom i iskoristiti je vrlo brzo.






Potrebni sastojci: 

za ćufte:

  • 1 šolja azuki pasulja, suvog, kog ćete namakati u vodi pola sata, baciti vodu, pa kuvati oko 45 minuta i tako dobiti dve šolje kuvanog azukija. Nikako ne dodavati so dok se pasulj ne skuva.
  • 1 crni luk
  • 1 šargarepa
  • 1/2 šolje bosiljka
  • 1/2 šolje oraha
  • 1/4 šolje ovsenih pahuljica
  • 1 kašikica suvog origana
  • 1 kašikica soli
  • 1/2 kašikice bibera
  • 2 kašikice čia semena




za sos (ako volite sos od paradajza, napravite odmah duplu meru):

  • konzerva od 400 g paradajza u parčićima
  • 1 luk
  • 3 čena belog luka
  • 1/4 šolje svežeg bosiljka
  • 1/2 šolje vode
  • 2 kašike maslinovog ulja
  • 1/2 kašikice soli
  • 1/2 kašikice bibera
  • 2 kašikice gustina





Skuvati azuki pasulj. Ne treba ga soliti pre kuvanja, jer ostane tvrd i teško ga je skuvati. Procediti ga.



Rernu zagrejati na 180°C , atepsiju postaviti peki papirom ili silikonskom podlogom za pečenje.



Potopiti čia seme u malo vrele vode i ostaviti par minuta.



U multipraktik staviti sve sastojke za ćufte: kuvani azuki, luk, šargarepu, bosiljak, orahe, ovsene pahuljice, origano, so i biber i čia seme. Mleti dok ne dobijete homogenu smesu.




Od ove smese praviti loptice oko 5 cm prečnika. Staviti ih na podlogu za pečenje i peći oko 15 minuta.




U veću šerpu sipajte ulje, pa dinstajte luk par minuta, a onda dodajte beli luk. Dinstajte još minut dva, pa ubacite sadržaj konzerve sa seckanim paradajzom, dodajte vodu, svež bosiljak, so i biber. Neka baci ključ, pa smanjite vatru i krčkajte sve desetak minuta. E sad, ja sam dodala dve kašikice gustina, razmućene u malo vode. I štapastim mikserom sam malo mlela sos, tek da postane malo kremastiji.






Pečene ćuftice pažljivo ubacite u sos, pa krčkajte na laganoj vatri još koji minut.
Nemojte dozvoliti da sos uskuva, jer bi se ćuftice mogle raspasti.




Priprema je iznenađujuće jednostavna, zar ne? Pošto sam azuki skuvala dan ranije, nije mi trebalo ni sat vremena da zgotovim ovu krasotu. Meni je bila izuzetno ukusna. Javite mi kako vam se svidela.











No comments:

Post a Comment