Tuesday, October 13, 2020

pljeskavice od leblebije i blitve



Da se razumemo, oko vegan pljeskavica uvek ima posla, nije da nema. Opet, oko ovih i nema tako puno, jer ćete napraviti i zalihe za zamrzivač. Pa ćete imati u šteku ovih ukusnih šnicli, zapravo slanih kolačića, koje možete ispeći na brzinu kad vam zafali nešto uz varivo. Obratite pažnju da se blitva stavlja presna - mene je to oduševilo.





Ova je godina određena za eksperimentisanje sa veganskim šniclama. 


Zašto - ne bih znala odgovor. Možda zato što sam naišla čak na nekoliko izvrsnih kuvara koji samo o tome pišu. A možda mi toliko nedostaje mamin fašir, koji je na stolu bio redovno jednom nedeljno i kroz moje detinjstvo i kroz detinjstvo mojih milica. 






Nedavno je moja mama bila u poseti unuci i praunuci i pravila im je fašir (sa mesom) i zasladila sam se ( ko bi odoleo, a i mama ih je spremila i za mene posebno). Samo - a ne mogu ni sama da poverujem, nije mi više prijalo onoliko kao pre... 


Stekla sam nove navike. Zanimljivo je to posmatrati - od velikog gurmana mesojeda, eto do toga da me ideja jedenja mesa postaje potpuno strana. I mozgu i nepcu.  


E sad, ostalo je to nešto što ide uz faširane šnicle - miris i tekstura, koji mi nedostaju i nešto od toga sam napravila ovim posnim slanim kolačićima. Videćete, ove se pljeskavice zapeku malo u rerni, pa se onda dopeku u tiganju na malo ulja ( ili puno, kako preporučuje izvrsna libanska blogerka Joumana Accad, u svom postu Chickpea spinach fritters (Kibbeh Zengliyeh), prema kome sam ove šnicle pravila).






Ono što sam uspela da dobijem je taj masnjikavi omot oko šnicli, dok su unutra veoma posne. takve je pravila i moja mama - iznutra meke, ukusne i ni malo masne, a spolja obložene tim tankim hrskavim masnjikavim slojem. 


U Libanu ove ćuftice služe uz sladak preliv od nara, koji nisam imala, pa su se lepo, po vojvođanski, sasvim dobro složile sa kupusom kuvanim u paradajzu. 


Taj kupus još uvek nisam objavila na blogu, jer je recept prelak za napraviti a pretežak za slikati - isečete kupus i skuvate ga na disntanom luku tako što ga prelijete sokom od paradajza i začinite. Ovo je takođe jelo koje je na našoj trpezi svake nedelje, od kad pamtim za sebe.





Ovim šniclama prijaju jaki začini. U originalnom receptu je, pored onoga što sam stavila, i mleveni kim. Moja mala milica veganska ga ne voli, pa sam ga izostavila. Nisam se setila, u brzini, da u pola stavim, a u dugu polovinu ne...


U ovaj recept ide i poprilična količina mlevenog korijandera - nisam imala mlevenog, a imam bakin avan... sreći mojoj nema kraja kad imam priliku da ga koristim.





Upotrebljeni sastojci:


  • 3 veze blitve
  • 2 i po šolje brašna i možda malo više ako treba (eventualno malo ovsenih pahuljica)
  • 2 kašike suvog peršuna ili veza svežeg bi bila još bolja
  • 1 crveni luk
  • 4  šolje kuvane leblebije
  • 1/4 šolje bulgura
  • 3 kašikice mlevenog korijandera
  • 1 kašikica mlevenog bibera
  • 2 kašikice ljute paprike
  • 1 kašika soli ili već po ukusu 
  • ulja za prženje



Blitvu isečete na trake, a luk na sitno.


Sve sastojke prvo u nekoj ovećoj vangli pomešate rukama, a zatim, malo po malo, premestite u multipraktik da biste ih samleli. Iznenađujuće je koliko se smanji zapremina mlevenjem. 


Mislila sam da ću morati da meljem iz nekoliko puta, kad ono, sve je stalo u jednu posudu multipraktika. 


Nemojte dodavati vodu - leblebije ispuste dovoljno vode da sve bude lepo lepljivo, iako vam se to na početku ne čini da će biti. čak će vam se desiti da ćete možda morati da dodate malo brašna da ne bude toliko vodenjkasto. Ja sam bila dodala četvrt šoljice ovsenih pahuljica. Možda sam mogla dodati malo više bulgura, ali sa njim tek stičem iskustva, pa ga nisam uzela u obzir. 


Kad ste sve dobro samleli, posudu ostavite da se 'odmori' oko pola sata. Taman da vam se zagreje rerna na 180°C. 





Zatim kašikom za sladoled vadite šniclice i stavljajte na podlogu za pečenje - meni su bile potrebne obe silikonske i još jedan peki papir - toliko ima ovih kolačića.





Malo ih spljoštite odgore (primetićete da to nisma uradila u prvom plehu - prosto sam previdela) i gurnite u rernu na pet do deset minuta dok ne očvrsnu. za to vreme spremite tiganj i malo kuhinjskih ubrusa da se upije višak ulja, ako ćete peći u dubljem ulju. Ja nisam.







Pecite ih u ulju par minuta da se stvori hrskava korica i to je to. Nadam se da ćete uživati koliko i ja.










Ono što nećete odmah jesti, možete zamrznuti, pa ih peći u ulju pred neki sledeći obrok za koji imate varivo koje želite da dopunite šniclama. Možete ih sasvim lepo staviti i u burger zemičke sa prilogom - biće izvrsno sigurno.






No comments:

Post a Comment