Friday, December 18, 2020

varivo iz Gane - leblebija sa spanaćem


Ljudi moji, pa da li je ovo moguće! Moja generacija će umeti ovo da pročita imitirajući Olivera Mlakara, a primerenost ove reakcije možete oceniti samo ako ovo jelo napravite.

Sastojke, sva je prilika već imate.

 



Varivo sam pronašla na blogu Minimalist Vegan, koji piše mlada žena, naše gore list. Maša, Slovenka udata za čoveka iz Gane, podelila je veganizovano varivo koje se u Gani tradicionalno sprema.

Ne mogu vam opisati koliko je ovo ukusno. Miriše lepo, izgleda kako izgleda, a ukus mu je čaroban. Neverovatan zapravo.

Nikada mi nije palo na pamet da kombinujem spanać i paradajz, pa pri tome još i đumbir i beli luk i čili. I nijedan sastojak nije viška.







Potrebni sastojci: 

  • ¼ šolje ulja
  • 1 osrednji crni luk
  • 2-3 čena belog luka
  • 1 komadić svežeg đumbira
  • ½ kašikice čili paprike - ili po ukusu
  • 1 kašikica kurkume
  • 2 kašikice paste od paradajza
  • 1 konzerva od oko 400 g paradajza u komadima
  • 500 g smrznutog spanaća
  • 400 g kuvane leblebije
  • soli i suvog začina po ukusu
  • kašika peršunovog lista




Luk, beli luk i đumbir isečete na sitno, pa to lagano dinstate na zagrejanom ulju.

Dodate čili i kurkumu, dobro izmešate i dinstate još koji minut. 

Ubacite pastu od paradajza i mešate dok se dobro ne izmeša.

Sad ubacite i sadržaj konzerve sa komadićima paradajza i krčkajte koji minut. Dodajte spanać i kuvajte lagano dok se spanać ne otkravi. Mešajte povremeno. 

Dodajte sada i kuvane leblebije, začinite po ukusu i kuvajte još petnaestak minuta.

Ja sam, na originalni recept, dodala malo suvog začina i kašiku suvog peršuna, jer mi tako volimo.




Ovo se jelo tako brzo sprema i tako lepo miriše, da je to čudo jedno.

Nisam imala vremena puno da razmišljam oko priloga, pa sam skuvala rižu, iako nikad ne bih sama pomislila na kombinaciju leblebije i riže.

I da znate da se sa rižom savršeno slaže. Ako volite variva, ovo će biti jedno od ukusnijih koje ste jeli. Moja mama, koja ima popriličnu odbojnost prema našim novotarijama, nije juče uspela da sakrije oduševljenje ukusom.








No comments:

Post a Comment