Wednesday, September 22, 2021

posni kolač sa makom

 


Poželela sam da napravim neki jednostavan kolač sa makom juče i naišla sam na ovaj na instagramu. Sasvim malo sam modifikovala recept - stavila sam heljdino brašno i dobila ukus koji do sada nisam imala u kolačima sa makom - robustan poprilično, ali mi se svideo baš. Dodala sam i džem od crnih ribizli koji, svojim kiselkastim ukusom, podiže ukus maka i heljde, tako da kolač ima iznenađujuće osvežavajuću notu. Vrlo zanimljiv kolač sam dobila.








Potrebni sastojci:

  • 200 g maka - one mešavine koja se kupuje gotova - ako koristite običan mak, stavite malo više šećera
  • 2 šolje brašna - stavila sam pola šolje heljdinog i jednu i po belog 
  • 150 g čokolade
  • 2 kašike šećera
  • 2 šolje biljnog mleka
  • prašak za pecivo
  • kašikica suve rendane korice limuna
  • kašika ulja
  • kašika chia semena
  • kašika mlevenog lana


Šolja koju sam koristila ima 240 ml - to su one standardne američke mere.

Podmazati kalup u kome ćete peći kolač.

Ugrejati mleko i u njega staviti čia semenke. Ostaviti pola sata.

Rernu zagrejati na 220°C.

Brašno pomešati sa praškom za pecivo i mlevenim lanom. 

Mak pomešati sa izrendanom koricom limuna i šećerom, pa smešati sa brašnom.

Sipati ulje u smesu mleka i čia semenki.

Pomešati suve sastojke sa mlekom.

Sipati u kalup.





Peći 20-25 minuta.

Izvaditi iz rerne.

Premazati pekmezom.

Preliti rastopljenom čokoladom.




Ohladiti, pa seći.




Oduševljena sam kolačem. Lako ga je napraviti, a ukus mu je prosto čaroban.

Heljdino brašno se slaže sa makom, nisam ni znala, koliko dobro.

A pekmez i čokolada - super.

Naravno da nisam bila strpljiva da sačekam da se skroz ohladi. Blago otopljena čokolada i pekmez, na robusnom testu od heljde sa makom - znate šta - napravite ga. Samo tako ćete znati sviđa li vam se ili ne. Zar ne?

Kseniji se svideo - meni je to dovoljan kompliment.









6 comments: