Saturday, September 18, 2021

posna pita sa krompirom i cveklom


Stavila sam cveklu u pitu sa krompirom  i ispalo je savršeno.
Kako znam da je savršeno? Angelina nam kazala. Ona doduše ne ume još da priča, ali ume slasno da jede.
Pogledajte šta sam još pravila pored pite. Pronašla sam jelo u kome mi unuka uživa - malo li je?





Šesti mi je dan nedijete - vrste ishrane koju preporučujem svima, jer uveliko pomaže da ne jedemo impulsivno, što jeste veliki problem u današnje vreme, kad nas sa svakog ćoška priziva neka primamljiva klopa.

Danas bi mojom hranom trebalo da dominira neka skrobom bogata namirnica, pa sam se odlučila za krompirom.

Pita sa krompirom se pravi jako lako. Imam već nekoliko objavljenih na blogu (piknite na naslov da vam se otvori recept):


Ova pita koju sam danas pravila, vrlo je slična gornjim pitama, a opet je drugačija. A ono što sam napravila od ostatka punjenja ( nikako da se odviknem od navike da pravim velike količine jela) - e pa to je ispalo odlično. Ne samo da je Angelini bilo fino. ( Angelina je moja unuka koja imam 15 meseci),  već je zaista ukus vrlo lep - cvekla tako fino podigne ukus i krompiru u heljdi. Evo slike, a recept će biti ispod recepta za pitu.





Šta sam stavila u ovu pitu?

  • tri oveća krompira
  • šoljicu kinoe
  • jednu cveklu
  • jedan luk
  • pola veće tikvice
  • paket kora za pite
  • par kašika ulja
  • kašiku suvog peršuna, jer nisam imala svežeg
  • soli po ukusu









 




Kinou skuvati.
Tikvice narendati.
Krompir i cveklu iseći na kockice.
Luk sitno naseckati.
Pomešati sa malo ulja, začiniti i pakovati u kore kako vam volja.

Ja sam uvijala u rolnu. Pekla sam na laganoj vatri, oko 40 minuta na 180 °C, pokriveno peki papirom, da dam priliku krompiru da se skuva u piti, a da kore ne pogore.






A pošto mi je preostalo punjenja, sastavila sam ga sa slanim mafinima od heljde i ovsa, koje sam nedavno pravila i ispadoše te kocke koje je Angelina tako slatko jela.

Na oko 2 pune šolje punjenja, umešala sam:

  • šolju heljdinog brašna
  • šolju ovsenog brašna
  • kašika mlevenog lana
  • jedan prašak za pecivo
  • dve kašike ulja, ja sam koristila maslinovo
  • jednu kašika malteksa
  • kašikicu soli
  • kašiku gustina razmućena u malo hladne vode
  • kisele vode toliko da se napravi smesa dosta gušća od one za palačinke ( možda sma mogla i ređe...)
Izlila sam ovo u četvrtastu silikonsku modlu i pekla zajedno sa pitom, dakle na 180°C oko 40 minuta.

Sačekala sam da se ohladi da bih sekla, jer se pomalo raspada - nije ni čudo - heljda i ovas nemaju baš glutena da bi slepili testo...

Delim slike kako izgleda dok se sprema, da se ne uplašite kao ja da ćete sve morati da švićnete. Definitivni je ovo jelo koje je daleko ukusnije nego što je fotogenično.











... a sve ovo sam jela sa salatom sa tuštom - onom klasičnom koju svi puno pravimo: luk-paradajz-paprika-krastavac. Kad dodate tušt, dobije jednu finu nijansu u ukusu...a ako imate i bosuljka...prija baš i uz pitu i uz kocke.










No comments:

Post a Comment